خبرهای داغ:
امام جمعه کرمانشاه گفت: پیشرفت علمی به تنهایی یک ملت را سعادتمند نمی‌کند و علم در کنار معنویت و آرمانهای الهی می‌تواند یک ملت را سعادتمند کند.
کد خبر: ۸۸۰۳۸۳۶
|
۱۷ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، آیت‌الله مصطفی علما در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به دیدار نخبگان و دانشجویان بسیجی مدال‌آور دانشگاه شریف با مقام معظم رهبری اظهار داشت: دانشجویان نخبه مدال‌های خود را در این دیدار با تمام اخلاص به مقام معظم رهبری تقدیم کردند اما معظم له فرمودند که این مدالها را قبول می‌کنند ولی به آنها برمی‌گردانند تا این افتخار به آنها برگردد.

خطیب جمعه کرمانشاه با بیان اینکه باید این نخبگان را دعا و تکریم کرد بیان کرد: دستگاه‌های دولتی نیز باید به سهم خود هر خدمتی که از آنها بر می‌آید و هر کاری از آنها ساخته است برای کمک به این نخبگان و دانشجویان انجام دهند تا افتخارآفرینی آنها و خدمتشان به عرصه علم ایران اسلامی ادامه داشته باشد.

علما با تأکید بر لزوم شکرگزاری نخبگان و جوانان که باید از صمیم دل شکرگزار خداوند باشند، عنوان کرد: این جوانان باید شکرگزار نعمت نخبگی باشد و خداوند را برای استعداد، توانمندی، علم و دانش که به آنها عطا کرده شکرگزار باشند و در مقابل این استعداد و توانمندی را صرف خدمت به مردم کنند.

امام جمعه کرمانشاه با بیان اینکه تلاش و حرکت علمی نباید کند یا متوقف باشد خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری همواره در دیدار روسای دانشگاه‌ها و آنها که به خدمت ایشان می‌رسند توصیه و تأکید می‌فرمایند که تلاش علمی نباید متوقف باشد زیرا علم حاکم است و هرجایی که علم باشد آنجا حاکمیت است.

وی تصریح کرد: همه باید در رابطه با ترقی علمی و پختگی نخبگان توجه داشته باشیم تا تلاش علمی به هیچ وجه کند یا متوقف نشود و هر لحظه تر و تازه باشد که این موضوع دستاوردهای بسیاری برای کشور دارد.

امام جمعه کرمانشاه با بیان اینکه پیشرفت علمی به تنهایی یک ملت را سعادتمند نمی‌کند تأکید کرد: علم در کنار و چاشنی معنویت و آرمانهای الهی می‌تواند یک ملت را سعادتمند کند زیرا پیشرفت علمی منها معنویت در آمریکا، فساد داخلی و ظلم جهانی را به‌وجود آورده است که نمونه ظلم آمریکا را در کشوری همچون سوریه مشاهده می‌کنیم.

علما آنچه که در سوریه رخ می‌دهد و از بین رفتن شهرها را به‌دلیل علم بدون معنویت غرب دانست و بیان کرد: جنایت‌هایی همچون نابودی یک شهر با هفت میلیون نفر جمعیت در سوریه انجام می‌شود تا غرب به اهداف خود برسد و براین اساس علم تنها کارساز نیست و در کنار علم باید عبودیت و معنویت باشد.

خطیب جمعه کرمانشاه با بیان اینکه شهدای هسته‌ای نمونه‌ای از علم در کنار معنویت هستند خاطرنشان کرد: اساتید هسته‌ای با دعای توسل کار خود را شروع می‌کردند.

علما با بیان اینکه اقدام جهادی به معنای خسته نشدن در برابر سختی‌هاست گفت: کارها سخت است و نسل جوان نباید از این سختی‌ها ناامید شوند و براساس فرمایش مقام معظم رهبری باید از جوانهای مومن و انقلابی پشتیبانی کرد و از این جوانان نخبه که شب و روز ندارند به‌عنوان ذخیر مملکت مراقبت و قدردانی کنیم.

امام جمعه کرمانشاه به مناسبتهای هشتم ربیع الثانی و تولد مبارک امام عسکری(ع)، 10 ربیع الثانی و وفات حضرت معصومه(س)، 19 دی و قیام خونین مردم قم که به انقلاب سرعت بخشید و 21 دی ماه، سالروز ترور شهید احمدی‌روشن و هفدهم دی و سالروز اقدام ننگین رضا خان در کشف حجاب برای ایجاد فساد در جامعه اشاره کرد.

خطیب جمعه کرمانشاه به مناسبت 17 دی و سالروز درگذشت مشکوک جهان پهلوان تختی که در آن زمان در برابر شاه ایستاد و گفت به فکر فقرا باش اشاره کرد و افزود: وی الگوی فتّوت، بزرگمردی، جوانمردی و همت ورزشکاران است.

ارسال نظرات