امام جمعه موقت بندرعباس، گفت:انقلابی‌بودن و معیارهای انقلابی‌گری را باید بدرستی تبیین و از جریان انقلابی در کشور باید صیانت شود.
کد خبر: ۸۸۰۳۸۴۷
|
۱۷ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۴
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان،حجت‌الاسلام سید عباس تقوی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه بندرعباس اظهار کرد: انقلابی‌بودن و معیارهای انقلابی‌گری را باید بدرستی تبیین و از جریان انقلابی در کشور باید صیانت شود تا بتوانیم ارزش‌های اصیلی که بواسطه آنها، انقلاب اسلامی به پیروزی رسید را زنده نگاهداریم.

وی با بیان این که از خصوصیات نماز جمعه، دعوت هفتگی مؤمنان به تقوا و اصلاح در جامعه است، افزود: در 1.5 سال اخیر، رهبر معظم انقلاب اسلامی همواره بر واژه انقلابی بودن تأکید ویژه‌ای داشته‌اند و آن را رمز موفقیت و پیشرفت حوزه‌های مختلف نظام از جمله دانشگاه‌ها، مراکز علمی و حوزه‌های علمیه و ... برشمرده‌اند و ما وظیفه داریم تا در قبال این مطالبه رهبری هوشمندانه و با قدرت وارد میدان عمل شویم.

خطیب جمعه بندرعباس افزود: وظیفه ما در برابر مطالبه رهبر معظم انقلاب این است که بدانیم اساسا انقلابی بودن چه معیارهایی دارد و به معنای واقعی چه کاربردی دارد. به عنوان مثال باید دید بازاری انقلابی، رزمنده انقلابی، روحانی انقلابی، دانشجوی انقلابی و دولت انقلابی چه ویژگی‌هایی دارند؟

حجت‌الاسلام تقوی ادامه داد: بعضی دانسته یا ندانسته در طول همه سال‌های بعد از انقلاب اسلامی بدنبال محو اسلام از انقلاب و کشور بوده‌اند و بعضی‌ها که هنوز عناصر آنها در کشور دست و پا می‌زنند، بر این باورند که در این کشور نباید کاری به اسلام داشته باشیم و انقلابی ملی را طلب می‌کنند.

وی در همین زمینه توضیح داد: امام راحل مخالف این اندیشه‌ها و ایده‌های ضد اسلامی و ضد انقلابی بود چون هدف از انقلاب اسلامی این بود که ملت ایران از شر طاغوت نجات بیابند و مردم خودشان نیز جمهوری اسلامی را به عنوان معیار حکومت در کشور خود برگزیدند.

امام جمعه موقت بندرعباس با اشاره به تداوم راه امام خمینی(ره) از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی، عنوان کرد: ملت ایران با رهبری‌های هوشمندانه رهبر معظم انقلاب اسلامی برای دفاع از اسلام در کل دنیا قدم برداشته است و آثار آن نیز اکنون در میان ملت‌های مسلمان منطقه و آزاده جهان به خوبی قابل مشاهده است.

حجت‌الاسلام تقوی گفت: انچه که به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی، انقلاب و ملت انقلابی را گرفتار می‌کند، جریان‌های ضد انقلابی است. در آیه 256 سفره بقره نیز دوری‌جستن از طاغوت بر همه مسلمانان واجب شمرده شده است و این توصیه قرآن است که ما با اطاعت نکرده از کفار، زمینه جهاد اکبر را سامان دهیم.
ارسال نظرات