دولت به مشکل بیکاری وگرانی درجامعه پاسخگو باشد/ لزوم توجه مسئولان استان به مشکلات کسبه و بازاریان

حجت الاسلام مدرسی با بیان اینکه قدرت خرید مردم کم شده و حدود 70درصد مردم خریدشان را به زور تامین می کنند: بر لزوم کنترل گرانی ها و خروج رکود در بازار که یکی از وظایف دولت است تاکید کرد.
کد خبر: ۸۸۰۳۸۶۴
|
۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۰۶:۲۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد،حجت الاسلام سید کاظم مدرسی در خطبه های دوم نماز جمعه این هفته در دهنو گفت:در نظام اسلامی دو چیز اصل و اساس به حساب می آید یکی مردم و دیگری دین خدا و این دو عنصر باعث شکل گیری نظام اسلامی شد، نظامی که پایه های نظام مستکبران را به لرزه درآورد است.

وی بر لزوم توجه مسئولین به مردم و توجه همه به دین خدا تاکید کرد و در ادامه افزود :امروز مشکل بیکاری در جامعه ما بیداد می کند و توجه حل ان توسط دولت را می طلبد .

وی در ادامه تاکید کرد امروز در جامعه 3میلیون بیکار داریم و دولت همت و تلاش کند این نقص و اگر کوتاهی شده برطرف کند .

مدرسی در ادامه گفت: قدرت خرید مردم کم شده و حدود 70درصد مردم خریدشان را به زور تامین می کنند. وی بر لزوم کنترل گرانی ها و خروج رکود در بازارکه یکی از وظایف دولت است تاکید کرد.

مدرسی در ادامه یکی از مشکلات کنونی جامعه را توزیع منابع بانک ها برشمرد و افزود: بانکها منابع لازم را در اختیار مردم قرار نمی دهند و از دولت پیروی نمی کنند .

امام جمعه بخش مرکزی در ادامه سخنان خود گفت: مردم شرایط کنونی کشوررا را درک کرده و تحمل و صبر می کنند . ولی بعضی تبعیض ها و تفاوتهای نابجا و حقوق های نا متعارف و رانت خواری هارا تحمل نمی کنند.

حجت الاسلام مدرسی در پایان به مشکلات کسب و کار مردم و بازاریان اشاره وگفت نزدیک به 2هزار پروانه کسب صنفی داوطلبانه پس داده و برگرداندند و این یعنی بیکاری و دلزدگی در کسب وکار مردم.

مدرسی با انتقاد شدید به مسئولان گفت باید مسئولان دلیل مشکل را جستجو کنند و به مردم پاسخ بدهند. مدرسی در ادامه افزود اگر ما با تغییرات در خیابان قیام و مسجد جامع مخالفت می کنیم دلیلش این است که مردم و کسبه ناراضی هستند و گلایه دارند و ارزش منابع و درآمد آنها پایین آمده است و این مخالفت با صنعت توریست نیست.

وی در پایان با انتقاد شدید به مسئولان استان گفت : چرا بیمه بیکاری در طول یکسال افزایش پیدا کرده و چرا کارخانه های ما تعطیل می شوند ، به مردم زور نگویید و تحکم نکنید ، شما به بهانه صنعت توریست کار خدماتی اضافه کردید و کار تولیدی اضافه نکردید.

ارسال نظرات