حجت الاسلام طالبیان گفت:حفظ حجاب در کمک به افزایش رتبه معنوی عالی زنان موثر است و سبب نگهداری و تقویت اراده بانوان در جامعه می شود تا آنها بتوانند در جامعه بهتر فعالیت نمایند.
کد خبر: ۸۸۰۳۸۶۶
|
۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۰۶:۳۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اشکذر ، خطیب نماز جمعه اشکذر ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن سالروز ولادت امام حسن عسکری(ع) گفت: حاکمان آن زمان برای امام حسن عسکری مانند ائمه دیگر شرایط سختی را به وجود آوردند و شدید ترین تنگناها را بر ایشان روا داشتند.

حجت الاسلام طالبیان با بیان اینکه امام حسن عسکری والاترین جلوه های عالی اخلاق را در حرکات و سکنات خود نمایان ساخته بود و مردم را از آن بهره مند می کرد افزود: ایشان با آشنا نمودن مردم زمانه خود با زندگی در دوران غیبت از سردرگمی مردم و انحراف در دین جلوگیری نمود.

امام جمعه اشکذر به ۱۷ دی سالروز کشف حجاب توسط حکومت رضاشاه اشاره و خاطر نشان کرد: در آن دوران کشف حجاب و تغییر فرم لباس توسط حکومت پهلوی یک اندیشه مستقل حکومتی نبود بلکه برنامه ای استعماری جهت دین زدایی در بین مردم بود.

وی با بیان اینکه در آیات قرآن بر واجب بودن حجاب اشاره شده است تاکید کرد: در آیه ۳۱ سوره نور گفته شده است که زینت های خود را آشکار نکنید و سر و گردن خود را در مقابل نامحرم بپوشانید و در آیه ۵۹ سوره احزاب به پیامبر سفارش شده تا به همسران و دختران خود و زنان مسلمان بگوید که با لباس بلند سرتاسر بدن خود را از نامحرمان بپوشانید و این دلیلی بر واجب بودن رعایت حجاب توسط بانوان است.

خطیب نماز جمعه اشکذر با تشریح سه کلمه حیا ، عفت و حجاب گفت: حیا به حالت نفسانی گفته می شود که انسان دوست ندارد که مورد نکوهش خدا و مردم قرار بگیرد، عفت پاکدامنی و ملکه نفسانی است که انسان را از گناه و آلودگی نگه می دارد و حجاب میوه شیرین حیا و عفت است و به معنای اینکه زینت خود را در مقابل نامحرم پوشاندن است.

حجت الاسلام طالبیان با بیان اینکه حجاب از احکام ضروری دین است که محدودیتی را برای زنان ایجاد نمی کند ادامه داد: حفظ حجاب در کمک به افزایش رتبه معنوی عالی زنان موثر است و سبب نگهداری و تقویت اراده بانوان در جامعه می شود تا آنها بتوانند در جامعه بهتر فعالیت نمایند.

ارسال نظرات