امام جمعه اردکان :

حوادث تروریستی اخیر در ترکیه نتیجه حمایت از داعش و همراهی با استکبار است

امام جمعه اردکان با اشاره به نا امنی های ترکیه گفت : حوادث تروریستی اخیر در ترکیه نتیجه حمایت از داعش و همراهی با استکبار است .
کد خبر: ۸۸۰۳۸۶۷
|
۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۰۶:۴۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردکان ؛ حجت الاسلام والمسلمین سید اسماعیل شاکر در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن گرامیداشت 19 دی سالروز قیام تاریخی مردم قم علیه طاغوت در اعتراض به هتک حرمت به امام راحل در سال 1356 گفت : قیام مردم قم نقطه عطفی در شور و نشاط دادن به نهضت مردم و در پیروزی انقلاب بود .

وی افزود : مردم قم در صدر اسلام در دفاع از دین پیشتاز بودند و امروز هم در دفاع از انقلاب پیشتاز هستند .

امام جمعه اردکان در ادامه با گرامیداشت سالروز شهادت دانشجوی نخبه شهید مصطفی احمدی روشن گفت : ترور دانشمندان و نخبگان علمی ما نشانه اوج ذلت دشمنان و به بن بست رسیدن استکبار در مبارزه با رشد علمی ملت ایران است .

وی اظهار داشت : دشمنان ما باور کرده اند که ملت و دانشمندان ما جهش علمی پیدا کرده اند گرچه بعضی ها در درون کشور این را قبول ندارند اما وقتی دشمن سراغ ترور می آید متوجه شده است که از راه های دیگر نمی تواند جلو پیشرفت علمی ما را بگیرد و تنها راهش این است که بیاید دانشمندان ما را فجیعانه در کوچه و بازار و در جلو چشم همسر و فرزندانشان ترور کنند .

حجت الاسلام والمسلمین شاکر افزود : امروز دشمن دست برنداشته است و در دانشگاه ها و حتی در برخی از حوزه های ما دو برنامه علم زدایی و دین زدایی را در دستور کار خود قرار داده است .

وی گفت : در عرصه علم زدایی دائماً شعار ما نمی توانیم را تزریق می کند و روحیه یأس و نا امیدی را القا می کنند و از آن طرف با سؤالات پیچیده درباره اصل نظام ، انقلاب ، ولایت فقیه ، حکومت مرجعیت و فقیه در عصر غیبت القاء شبهه می کنند .

امام جمعه اردکان تصریح کرد : کشاندن جوانان دانشجو و دانشگاه ها به بازی های سیاسی و جناحی برای این است که حضور دانشجویان در عرصه های مهم کشور را کمرنگ کنند و تعهد آنها را نسبت به آینده نظام و انقلاب تضعیف کنند .

وی افزود : دانشگاه های ما باید بیدار باشند و اجازه چنین کارهایی را ندهند .

حجت الاسلام والمسلمین شاکر در بخش دیگری از خطبه ها با اشاره به سالروز اجرای توطئه کشف حجاب به دستور رضاخان در سال 1314 اظهار داشت : از نظر اسلام حجاب جزء ضروریات دین است که چندین آیه از قرآن نیز بر آن تأکید دارد .

وی افزود : از دیدگاه اسلام ، زن در جامعه باید به گونه ای حضور پیدا کند که عامل ترویج هوسرانی و امور جنسی نباشد .

امام جمعه اردکان گفت : عده ای زن را وسیله هوسرانی لذات شهوانی می خوانند اما اسلام از حرمت زن دفاع کرده است و اجازه نداده که مثل یک اسباب بازی در دست دیگران باشد و به او ظلم کنند .

وی حجاب را نماد ارزش قائل شدن برای شخصیت زن دانست و افزود : اسلام می خواهد وقتی زنی در جامعه ظاهر می شود مردم به چشم جنسیت به او نگاه نکنند و به گونه ای لباس پوشیده باشد که او را انسان ببینند .

حجت الاسلام والمسلمین شاکر گفت : حجاب نه تنها یک حکم شرعی است بلکه امروز حجاب یک مسأله مهم در مبارزه بین اسلام و کفر است و یک سنگر مهمی است که اگر دشمنان ما توانستند این سنگر را فتح کنند و زنان ما را به بی مبالاتی بکشانند مطمئناً سنگرهای دیگر را هم فتح خواهند کرد .

وی افزود : وظیفه مبلغین دینی ، معلمان ، مربیان ، آموزش و پرورش و والدین در این زمینه سنگین است که این حجاب را به گونه ای برای نسل جوان جا بیندازند که دل زدگی ایجاد نکند .

امام جمعه اردکان گفت : متأسفانه گزارشاتی از سوی مردم می رسد که گاهی در مدارس از حجاب دفاع نمی شود .

خطیب جمعه اردکان با اشاره به نا امنی های اخیر در ترکیه گفت : ترکیه در تله خود ساخته اش می سوزد و امروز اگر در شب های عید سال نو میلادی می بینیم که ترکیه عزادار می شود و عیدشان رنگ خون می گیرد بخاطر حمایت از داعش و همکاری با استکبار است و این درس عبرتی است برای ما که دولتمردان هر کشوری از روی خودخواهی و خودکامگی با استکبار همراه شدند تا منفعتی را کسب کنند امنیت آن کشور از دست می رود .

وی افزود : ترکیه از همکاری با استکبار در تجاوز به عراق پشیمان شده است و از عراق عذرخواهی کرده است .

حجت الاسلام والمسلمین شاکر در پایان خطبه دوم ضمن گرامیداشت سالروز شهادت امیرکبیر گفت : اگر ما امروز نام امیرکبیر را با احترام می بریم بخاطر ایستادگی او در مقابل بیگانگان است و عزت و افتخار ما مدیون چنین بزرگانی است .

وی افززود : ملت و کشور ما 37سال است که در مقابل استکبار ایستاده است و این ایستادگی ادامه پیدا خواهد کرد و مسئولین هم باید مانند مردم و بلکه بیشتر در مقابل بیگانگان ایستادگی کنند تا سعادت دنیا و آخرت خود و ملت خود را به دست بیاوریم .

توصیه به رعایت تقوای الهی و پرهیز از گناه ، بیان شرایطقبولی عبادات ، تبریک ولادت با سعادت حضرت امام حسن عسکری (علیه السلام) و تسلیت سالروز وفات حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها) از دیگر مباحثی بود که امام جمعه اردکان به آنها پرداخت .

ارسال نظرات