خبرهای داغ:
پیکر پاک ۹۸ تن از آلاله‎های سرخ مهمان مردم شهیدپرور باغملک بودند و این شهدا با حضور در شهر و رساندن خود به جستجوگرشان شهید فرزاد زنگنه عطر و بوی شهادت را در میان مردم زنده کرده‎اند
کد خبر: ۸۸۰۳۸۸۰
|
۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۷

مردم شهر باغملک  استقبالی کردند کم‌نظیر، استقبالی که برگ زرینی از تاریخ را به نمایش گذاشت… آری همه آمده بودند از پیر و جوان، کودک، نوجوان و جوان همه حضور داشتند تا به پاس دلاورمردی‎های این جوانان ادای دین کنند.

حضور اقشار مختلف مردم در این مراسم نشان از دلدادگی مردم ولایت‌مدار باغملک به فرهنگ شهادت بود، آمده بودند تا به همه جهانیان ثابت کنند که هر چند سال‌های زیادی از جنگ گذشته اما خون جوانان این مرز و بوم تازگی دارد

گرچه نمی‎توان این حس و حال را به رشته تحریر درآورد اما در این بزم عاشقانه پدران و مادران زیادی حضور داشتن که سال‎ها انتظار یوسف گمگشته خویش را کشیده‎اند پدران و مادرانی که در لابه‌لای گذر زمان کمر خم کرده و گیسو سپید، ولی خبری از فرزندشان نشد، آمده‎اند که شاید این آلاله گمنام نیز فرزند بی‎نام و نشانشان باشد .

مادران، پدران، خواهران و برادران آمده بودند تا به جای مادران، پدران، خواهران و برادران شهدای گمنام ایفای نقش کنند و در آیین تشییع شهدا به جای ریختن کاسه‌های آب پشت سر شهدا با سیل اشک آنها را بدرقه کنند اشکی که شاید برای شرمنده بودن از شهدا ریخته می‌شود .

بوی اسپند تمام فضای محفل را پر کرده است، در این میان ضجه‎های مادران و پدران شهدا دلت را به لرزه می‌آورد، اینجا مادری به دنبال پسر آمده و پدری به دنبال فرزند گمنام .

آری اینان گمنام‎اند همانند مادرشان حضرت زهرا(س)  اینجا دل‎های شکسته زیادی یافت می‌شود که به امید وصال آمده‎اند، اینجا می‎توان شهدا را حس کرد، حسی که به ندرت نصیب انسان می‌شود    

خانواده سردار شهید محمدرضا علیخانی، خانواده سردار شهید فرامرز رضازاده و خانواده شهید مجتبی زکوی‌زاده ، فاطمی اطهر  از شهدای مدافع حرم باغملک  خانواده شهید مفقودالاثر رحمانی،شهید جاویدالاثر زکوی در آئین استقبال از شهدا حضور داشتند.   

پیکر پاک این شهدا در مناطق عملیاتی شرهانی، شرق دجله، جزایر سهیل و ام‌الرصاص با تلاش کمیته جستجوی مفقودین کشف شده است.   

این شهدای والامقام مربوط به عملیات‌های محرم، خیبر، بدر، کربلای چهار و تک پشتیبانی عملیات والفجر هشت هستند.

همچنین نخستین سالگرد شهادت جستجوگر نور شهید فرزاد زنگنه، از شهدای تفحص در  کنار تشییع این لاله های تازه تفحص شده برگزار شد .   

سخنرانان این مراسم سردار باقرزاده  مسئول کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح ،سردار خادم سیدالشهدا فرمانده قرارگاه کربلا فرمانده قرارگاه کربلا و حجت الاسلام والمسلمین هاشمی نژاد امام جمعه باغملک بودند.

پس از این مراسم باشکوه پیکر ۹۸ شهید تازه تفحص شده به مسجد سیدالشهدا منتقل شد که پس از برگزاری مراسم وداع و قرائت دعای روح بخش کمیل به اهواز منتقل می شوند.


ارسال نظرات
پر بیننده ها