مسئول سازمان بسیج رسانه کشور:

رسانه ها مسئول نظم فکری مردم هستند

مسئول سازمان بسیج رسانه کشور گفت: رسانه‌ها مسئول نظم فکری مردم هستند و اهالی رسانه باید بدانند جایگاه رسانه‌های ما محل کاسبی سیاسی و صرفاً انتشار مطالب کم محتوای مخاطب پسند نیست.
کد خبر: ۸۸۰۳۸۸۱
|
۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۰
به گزارش سرویس بسیج رسانه خبرگزاری بسیج،" مسعود بصیری"، مسئول سازمان بسیج رسانه کشور امروز (16 دی) در مراسم تجلیل از ایثارگران رسانه ها و اکران مستند «ن والقلم» بیان کرد: رسالت خبرنگاران، پیامبرگونه است و فعالان رسانه ها باید در انجام رسالت خطیر خود تمام تلاش خود را انجام دهند تا مدیون خون شهدا نشویم.

وی با بیان اینکه یک خبرنگار متعهد باید بدون ترس و وابستگی به مسائل دنیوی مطلبی که باید گفته شود را بیان و مطلبی که نباید گفته شود را به زبان نیاورد، افزود: ما باید در عملکرد خود، خداوند و رضایت خداوند را مبنا قرار دهیم و مبادا به خاطر وابستگی های حزبی، قومی و ... از بیان حق و حقیقت پرهیز کنیم.


بصیری خبرنگاران را مسئول نظم فکری مردم دانست و رسانه ها را به بیان حقایق به دور از سیاه نمایی و غلو توصیه کرد و گفت: کار ما رسانه ها دعواهای سیاسی و سیاه نمایی از مسائل اجتماعی نیست بلکه باید تلاش کنیم حرکت جامعه را به سمت پویایی و ارزش آفرینی سوق دهیم.

مسئول سازمان بسیج رسانه کشور تصریح کرد: رسانه‌ها مسئول نظم فکری مردم هستند و اهالی رسانه باید بدانند جایگاه رسانه‌های ما محل کاسبی سیاسی و صرفاً انتشار مطالب کم محتوای مخاطب پسند نیست.

وی گفت: سیاه نمایی مسائل کشور صرفاً به دلیل مخاطب پسندی و لایک خوردن در فضای مجازی جایگاه رسانه‌های ما نیست.

بصیری با اشاره به فضاسازی برخی از نشریات کشورهای عربی و ترکیه در بحث گورخواب‌ها گفت: رسانه‌های عرب درصدد آشفته نشان دادن وضعیت کشور هستند و آن‌ها در انتشار این خبر چنان اقدام کردند که وضعیت میلیون‌ها مردم کشور به این شکل است.


وی بابیان اینکه نباید آب در آسیاب دشمن ریخت افزود: متأسفانه دلسوزی‌های مجازی و بدون اساس برخی در داخل کشور سبب شد تا این مشکل به‌جای برطرف شدن مشکل، بهانه‌ای به دست بدخواهان کشور شود.


بصیری اظهار داشت: در این‌ بین وظیفه رسانه‌ها بسیار بااهمیت است و باید نظام فکری مردم را به سمتی برد که خودخواهی و بس نشستن از جامعه دور شده و مردم برای حمایت وارد عمل شوند.


وی با اشاره به اینکه رسانه دلسوز هیچ‌گاه وارد دعواهای سیاسی و جناحی نمی‌شود افزود: رسانه‌هایی که تفکر آن تفکر اسلامی و تفکر وحدت بخشی است به‌جای انتشار مطالب مخاطب پسند به فکر برطرف کردن مشکلات مردم است.

مسئول سازمان بسیج رسانه کشور به اذعان برخی فعالان رسانه ای مبنی بر دریافت پول برای تیتر زدن باب سلیقه افراد و گروه های خاص اشاره کرد و اینگونه فعالیت ها را فروختن شرافت رسانه ای دانست که باعث ضربه زدن به جامعه خبری می شود.

 وی تصریح کرد: اگر جامعه خبری اسیر حزب، پول، گروه، قوم و یا هر فرد خاصی شود، مدیون خون شهداست و افرادی که با فتنه گری، سیاسی کاری و دوقطبی کردن و ایجاد دودستگی  فضای جامعه را ناامن جلوه می دهند، باید در پیشگاه حق جوابگو باشند.

محسن زاهد احمدی، مسئول بسیج رسانه خراسان شمالی هم در ابتدای این برنامه با ارائه گزارشی از فعالیت های یک ساله این مرکز از تشکیل کارگروه رسانه ای استان خبر داد که تا کنون سه جلسه کاربردی در حوزه های مختلف اجتماعی و فرهنگی برگزار کرده است.

وی با اشاره به ضرورت ارج نهادن به پیشکسوتان رسانه ای عنوان کرد ک تجلیل از ایثارگران رسانه با رویکرد ارج نهادن به فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است .


وی افزود: امروز بیش از هر زمان دیگر نیاز به ترویج فرهنگ ایثارو شهادت در جامعه و  آگاهی بخشی دستاوردها و خدمات نظام داریم .

وی با اشاره به تلاش دشمنان در مایوس کردن مردم از نظام خاطر نشان کرد :آگاهی بخشی و امید آفرینی در جامعه باید به عنوان یک رویکرد مهم رسانه ای قار گیرد و مسئولان در این امر به رسانه های استان پاسخگو باشند.

 وی برگزاری نخستین جشنواره رسانه ای ابوذر، اجرای طرح «ولایت رسانه»، بحث بیمه تکمیلی اعضای بسیج رسانه و دوره های آموزشی خبرنگاری را از جمله مهم ترین طرح های اجرا شده معرفی کرد.

 زاهد احمدی تشکیل انجمن های تخصصی را از دیگر برنامه های آتی بسیج رسانه استان اعلام کرد و در عین حال از راه اندازی انجمن تخصصی عکس به عنوان نخستین انجمن تخصصی بسیج رسانه خبر داد که با همکاری فعالان این حوزه تشکیل شده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار