فرماندار خلخال در شورای اداری خلخال مطرح کرد
فرماندار خلخال در شورای اداری خلخال گفت: دنبال تجاری سازی صنایع دستی خلخال هستیم.
کد خبر: ۸۸۰۳۹۶۵
|
۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از خلخال به نقل از ازناو، فریدون بابایی در شورای اداری فصل زمستان شهرستان خلخال با اشاره به استعداد شهرستان خلخال در تولید با کیفیت ترین صنایع دستی و بی نظیر گفت: از جمله اهدافی که بحث اقتصاد مقاومتی شهرستان خلخال دنبال می شود بحث توسعه صنایع دستی،بازار یابی و تجاری سازی صنایع دستی خلخال است که پیگیری آن در اولویت است.

فرماندار خلخال گفت: 10 جلسه اقتصاد مقاومتی از اول سال تاکنون برگزار شده طرح ها به صورت تخصصی بررسی و با تشکیل تیمی متخصص از حوزه های مختلف میزان سرمایه گذاری طرح ها و توجیهی بودن آنها بررسی و در حال انجام است.

فرماندار خلخال گفت: در بحث اقتصاد مقاومتی همچنین 28 طرح کشاوری در سامانه بهین یاب ثبت شده که 16 مورد به بانک معرفی و 10 مورد مبلغ دو میلیارد ودویست میلیون تومان دریافت کرده اند

وی افزود: همچنین 19 مورد طرح اقتصادی روستایی به امور روستایی استانداری اردبیل معرفی که 5 طرح معرفی به بانک گرفته اند که درکنار این طرح ها 6 طرح تعاونی وروستایی نیز به امور روستایی استانداری معرفی گشته اند.

فرماندار خلخال با اشاره به راه های روستایی خلخال گفت: 25 کیلومتر در حال حاضر راه آماده آسفالت داریم که که در سال 1394 و 1395 جزئی از راه ها اسفالت شده که امسال با مساعد شدن هوا این فعالیت ادامه خواهد یافت.

فرماندار خلخال گفت: راهدارخانه جدید الماس با اعتبار هزینه شده 600 میلیون تومان در دهه فجر امسال افتاح خواهد شد و راه خلخال فیروز نیز که یکی از اولویت های شهرستان خلخال بوده در همین راستا در این ایام به بهره برداری خواهد رسید.

فرماندار خلخال به راه خلخال کلور درام اشاره وگفت:این راه برای استان نیز مهم است چرا که بیش از 70 کیلومتر مسافت استان به مرکز کشور را کاهش خواهد داد.

وی افزود: در تلاش هستیم تا بخش خصوصی و سرمایه گذار قوی و پیمانکار بالقوه را در این پروژه مستقر نماییم که در حال انجام مناسبات برای پیمان سپاری هستیم.

فرماندار خلخال گفت: در مدتی که در شهرستان حضور داشته ام با حضور مسئولین مشکل بیش از 70 درصد از واحد های تولیدی و صنعتی شهرستان خلخال با نشست با سرمایه گذاران واحدها بررسی شده وراهکار های لازم در جهت فعال شدن واحدهای نیمه فعال وراکد انجام گشته است.

فرماندار خلخال به تشکیل شورای بانک ها در شهرستان اشاره وگفت: با تشکیل شورای بانک ها عمده مشکلات با حضور روسای بانک های عامل مورد بررسی بوده و با انجام فرایند های لازم 20 درصد از مشکلات این حوزه حل گشته است.

فرماندار خلخال به راه خلخال به کوثر اشاره و گفت: 13 کیلومتر از این مسیر نیازمند روکش اسفالت است که تامین اعتبار شده و با مساعد شدن وضعیت آب و هوایی این مسیر روکش اسفالت خواهد شد.

در این جلسه فرماندار خلخال از عنایت های ویژه استاندار اردبیل و تلاش های نماینده مردم خلخال و کوثر و همچنین ارشادات امام جمعه شهرستان خلخال و همکار اعضای شورای اداری شهرستان خلخال قدردانی کرد.

ارسال نظرات