نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس گفت: منابع طبیعی برای مردم است نه مردم فدای منابع طبیعی.
کد خبر: ۸۸۰۳۹۶۷
|
۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از خلخال به نقل از ازناو، بشر خالقی در جلسه شورای اداری شهرستان خلخال گفت: منابع طبیعی در توجه به مردم و حل مشکلات آنان پاسخگو باشد واین نباشد که مردم را نارضای از این اداره ومشکلاتشان بر جای بماند.

وی گفت : این وضعیت در جمهور ی اسلامی ایران مورد قبول نیست که این طور منابع طبیعی برای مردم مشکل درست کرده و در حال حاضر مهاجرت از روستاهای خلخال به خاطر این گونه مشکلات رونق گرفته که باید مسئولین فکری به حال حل مشکل مردم باشند.

خالقی گفت: منابع طبیعی برای مردم است و نباید مردم را فدای منابع طبیعی کرد.

خالقی افزود: در سال 1388 برای 5 پروژه مهم خلخال اخذ ردیف اعتباری شده و که در شرایط فعلی اخذ یک ردیف اعبتاری سخت ترین کار است.

وی با اشاره به فعالیت انجام شده در جاده خلخال به فیروز گفت: بیش از 64 پل در این مسیر ساخته شده و عملا از سال 1391 تاکنون چه کاری در این مسیر انجام شده است.

خالقی گفت: در حال حاضر این مسیر 16 میلیارد تومان اعتبار دارد که پروژه کمربندی که نیز جزوی از این قطعات این پروژه است تعطیل شده وچرا کار نشده معلوم نیست.

وی گفت: کمر بندی خلخال ردیف واعتبار و اسناد خزانه داشته و چرایی تعطیل شدنش معلوم نیست.

دکتر خالقی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه کمربندی خلخال نیازمند ساخت دو پل بزرگ است که با ساخت این پل ها این مسیر نیز به جاده خلخال به پونل اتصال می یابد وترددی مطلوب ازجاده خلخال فیرو ز تا استان گیلان دایر خواهد شد که یک پیمانکار در کمربندی جا خوش کرده و هر سال تعدیل می گیرد.

دکتر خالقی به زیرساخت های آبی وسیع شهرستان خلخال اشاره و گفت: با تلاش های انجام شده الحمدالله برای سد شهید پستی هشجین و حل مشکل آب شهر هشجین در جدول ردیف 20 این پروژه جای گرفته که همه ساله در ردیف تخصیص اعتبار خواهد بود و این مشکل حل خواهد شد.

خالقی گفت: جاده خلخال به پونل 43 سال پیش شروع شده است و یکی از قدیمی ترین مسیرها در کشور در حوزه راه است که مسئولین گیلانی صورت مساله را پاک کرده اند و با ریختن خاک در دو سر این جاده با لودر تردد را عملا برا ی مردم قطع کرده اند که تا 28 فروردین ماه این جاده مسدود شده واگر پلیس راه واعضای شورای تامین رضوانشهر اجازه ندهند عملا باید ترددی صورت نگیرد که جای تاسف دارد.

وی افزود: برای حل مشکل 7 کیلومتر مشکل دار از زندانه تا سه راه گردنه الماس یک پیشنهاد مطلوبی است که با اتصال از زندانه از یک طریق یک مسیر به جاده اسالم مشکل این قطعه بهمن گیر نیز حل می شود.

وی به سابقه جاده خلخال شال ماجولان ماسوله اشاره وگفت: عمر یک پدر و پسر اهل فومن که نماینده فومن است خاطرات و یادگار ساخت این جاده است و بازگشایی این جاده نه تنها به گردشگری استان وشهرستان کمک خواهد کرد.

خالقی ضمن تقدیر از استاندار و عنایت به این محور ارتباطی گفت: عملا از دست منابع طبیعی ناراحت هستم و هر جایی کشاورزان وروستائیان واهالی دو بز را برای چرا به مراتع می برند باید جریمه شوند وعملا روستائیان نیز ناراحت هستند مسئول هم می گوید ما وقتی گزارش می کنیم جای بازگشت نیست و اگر این گزارشات نادیده گرفته شود باید خودمان تاوان پس دهیم که جای سوال است آقای مسئول به خاطر چرای دوبز چرا این چینن گزارشی تنظیم می شود. که بعدا جای بازگشت نداشته باشد.

خالقی با تذکر به شورای اسلامی شهر خلخال و افرادی که در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی گفتند اند یک پزشک متخصص در خلخال نیست گفت: درحال حاضر بیش از 25 پزشک متخصص در خلخال وجود دارد و مردم می توانند خود با مراجعه حضوری این پزشک را که زحمت می کشند ببیند و این حرفی که شورا و یا سایر برای دلخوشی خود گفته اند جای تاسف دارد در چند روز گذشته با تلاش انجام شده 250 میلیون تومان برای تعمیر سریع دستگاه سی تی اسکن بیمارستان اخذ اعتبار شده و اینکه این طور حرف ها برای تشویش اذهان عمومی از سوی عده ای ناآگاه انجام می شود خوب نیست.

خالقی به شاخص پایین آسفالت روستایی اشاره وگفت: در سال 88 این شاخص در خلخال و کوثر 25 بوده و در کشور بالای 50 بود که در حال حاضر این شاخص هنوز به متوسط کشوری نرسیده و در روستاهایی مثل میانرودان مردم به خاطر 7 کیلومتر در زمستان مشکل دارند در روستاهای سوسهاب هنوز مقداری از مسیر مانده والبته امسال اعتباری خوبی از منابع صندوق توسعه ملی از طریق بسیج راه و شهرسازی انجام شده که انتظار داریم توجه لازم از سوی اداره راه شهرسازی دراین خصوص در موضوع راه های روستایی انجام گردد.

خالقی موضوع خیابان کارگر جنوبی خلخال را یادآور و گفت: مطالعات لازم در این منطقه که با نام قلعه باشی در خلخال است از سوی میراث فرهنگی در شهرستان خلخال انجام شده و در حال حاضر مشکلی اصلی بازگشایی این مسیر باز مانده که اهالی این منطقه نیز نه می توانند تغییر کاربری و نه ساخت خانه انجام دهند که عملا به خاطر دو تا کوزه که پیدا شده و نشده مشکل مردم بر زمین مانده است ولی از مسئولین استانی خواست تا این مشکل نیز حل شود و با بازگشایی این مسیر وضعیت تعطیل بازار خلخال رو به رونق گردد.

ارسال نظرات