جلسه تربیت و تعالی با موضوع مصرف زدگی و نقش آن در سبک زندگی اسلامی ویژه فرماندهان پایگاه ها، شورای حوزه و مربیان صالحین حوزه بسیج عشایری دیناران چهارمحال و بختیاری برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۰۳۹۸۰
|
۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۴

به گزارش سرویس بسیج عشایری خبرگزاری بسیج، جلسه تربیت و تعالی با موضوع مصرف زدگی و نقش آن در سبک زندگی اسلامی ویژه فرماندهان پایگاه ها، شورای حوزه و مربیان صالحین حوزه بسیج عشایری دیناران چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

در این جلسه،"حجت الاسلام والمسلمین سید مهران کریم پور" مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه مقاومت بسیج عشایری استان گفت: در سبک زندگی اسلامی، معنویت یکی از نیازهای مسلمانان است که اگر اشباع نشود مشکل ساز خواهد شد و باعث بروز خلاء معنوی می‌گردد.

وی خاطرنشان کرد: در رابطه با این نیاز باید خدا را شناخت و با او ارتباط صمیمی برقرار کرد و ارتباط با خدا از نیاز های فطری بشر است.

کریم پور همچنین بیان داشت: متاسفانه امروز در دنیای غرب به معنویت انسانها توجه نمی شود. از این رو می گویند، تمدن مدرن مشکلات بزرگی برای نظام خانواده به وجود آورده که به ذکر برخی از آنها اشاره می شود: 1- از بین بردن دین یعنی همان خلاء معنوی در نظام خانواده 2- بی هویت کردن و تهی نمودن نظام خانواده به وسیله بی بندوباری (از هم گسیختگی کلانون خانواده) 3- نابودی محیط زیست

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه مقاومت بسیج عشایری، افزود: در سبک زندگی غربی، فرهنگ هایی وجود دارد که با سبک زندگی اسلامی ناسازگار است، از جمله سبک مصرف زدگی، امروزه در اثر پیروی از مُدّ و تقلید کورکورانه از غرب، به جامعه اسلامی نیز سرایت کرده و جامعه را مصرف زده کرده است. غرب برای مصرف گرا نمودن جوامع ابتدا آنها را مُدگرا کرد؛ چرا که وقتی کسی تابع مُدّ می شود، همواره در حال خرید لوازم جدید است و این مسئله مصرف زدگی را در جامعه بالامی برد.در حالی که  در سبک زندگی اسلامی ، قناعت ودوری از اسراف دو الزام است که باید رعایت شود .امّا امروزه جامعه اسلامی در بسیاری از موارد در اسراف از کشورهای اروپایی هم پیشی گرفته است. مصرف لوازم آرایشی در کشور ما از اکثر شهرهای جهان بیشتر است و در این اثر نفوذ سبک زندگی غربی بر جامعه اسلامی ما است در حالی که اگر افراد جامعه به فکر نسل های آینده باشند، قناعت و مصرف درست را سرلوحه مصرف خود قرار می دهند.

کریم پور در پایان خاطر نشان کرد: اگر در یک دسته بندی اجمالی بخواهیم نیازهای بشری را براساس اولویت نام ببریم عبارتند از: 1- نیازهای معنوی 2- نیازهای حیاتی مادی 3- نیازهای عادی 4- نیازهای خود ساخته 5- نیازهای دروغین مثل مدّ و مدپرستی و در نهایت مصرف گرایی در سبک زندگی اسلامی در  اصل مهم؛ قناعت و دوری از اسراف می باشد.


ارسال نظرات