شهردار تبریز در دیدار با مدیران خدمات‌شهری و اجرایی مناطق، با بیان این‌که شمارش معکوس «تبریز ۲۰۱۸» آغاز شده است، گفت: بخش‌های خدماتی از قبیل تنظیف، فضای سبز و زیباسازی، از حساس‌ترین حوزه‌های برنامه‌ریزی تا برنامه ۲۰۱۸ هستند.
کد خبر: ۸۸۰۳۹۹۸
|
۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، صادق نجفی خاطرنشان کرد: زیبایی و آراستگی تبریز از دیرباز، یک موضوع زبان‌زد در میان گردشگران و مسافران بوده است؛ این جایگاه مهم و ارزشمند، با همت عوامل خدماتی رقم خورده و مراقبت از آن نیز باید با حساسیت هر چه تمام ادامه یابد.

وی با قدردانی از تلاش های خدماتی در اجرای عملیات برف‌روبی روزهای اخیر افزود:در روزهای گذشته، شاهد بارش‌های متوالی بودیم، با این حال با تلاش خستگی‌ناپذیر عوامل اجرایی، عملیات شبانه زمستانی، گاه تا پاسی از شب، در سطح شهر جریان داشت.

نجفی یادآور شد:ویژگی مهم امور خدمات شهری این است که بر خلاف سایر دستگاه‌های خدمت‌رسان، فعالیت آن محدود به ساعات اداری نیست و پیگیری آن از نیازهای لحظه‌به‌لحظه شهر و شهروندان است؛ از این رو، همواره در معرض ارزیابی شهروندان است و البته شهروندان به همان میزان که در این خصوص توقع دارند، قدرشناس نیز هستند.

نجفی ادامه داد: در مقابل این تلاش بی‌وقفه، توجه به وضعیت قرارداری، و پرداخت به موقع حقوق و مزایا باید در اولویت برنامه‌های مالی مدیران باشد؛ خوشبختانه در این خصوص، چارت ساختاری شهرداری تبریز و همچنین لایحه مصوب یکسان‌سازی وضعیت قرار داری، دو اقدام مهم در توجه به وضعیت معیشتی و امنیت شغلی کارگران است

وی با تاکید بر ایجاد انسجام هر چه بیشتر در ساز و کار حقوق و مزایا، اظهار داشت: در فرآیند خدماتی شهر، فردی که در سرمای نیمه‌شب، مجدانه خدمت می‌کند، طبیعی است که در خصوص اضافه‌کاری و پاداش، نباید با سایر افراد در یک کفه قرار گیرد.

شهردار تبریز برخورداری ذاتی از بسترهای اقتصاد مقاومتی را ویژگی دیگر امور خدمات شهری توصیف کرد و افزود: البته معتقدم در این خصوص باید از مباحث شعاری پرهیز شود، چرا که صرفه‌جویی در وقت و هزینه، وظیفه احصاشده ما در شهرداری است.

وی اضافه کرد: اقتصاد مقاومتی، به عنوان یک الگوی مترقی اقتصادی، وقتی محقق می‌شود که بتوانیم شاخص‌های واقعی این راهبرد را به نقطه جهش شهر، استان و کشور تبدیل کنیم.

دکتر نجفی گفت: برنامه‌های خدماتی از هم‌اکنون باید مهیای آراستگی فضای شهر در ایام‌الله دهه فجر و سال نو باشد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها