خبرهای داغ:
با حضور استاندار آذربایجان‌شرقی و شهردار تبریز، آیین میلاد حضرت مسیح(ع) و آغاز سال نوی میلادی در کلیسای مریم مقدس تبریز برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۰۴۰۱۷
|
۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، استاندار آذربایجان‌شرقی در این آیین برگزاری آیین میلاد حضرت مسیح(ع) و آغاز سال نوی میلادی در تبریز را نماد ارزنده وحدت، همدلی و همزبانی در استان و کشور خواند و افزود: نقش ویژه جامعه مسیحی در جریان سال‌های پرشور پیروزی انقلاب اسلامی و همچنین در حماسه‌آفرینی دوران دفاع مقدس همواره ماندگار است.

اسماعیل جبارزاده با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای مسیحی اظهار داشت: جانفشانی این عزیزان که در کنار سایر برادران دینی خود، از تمامیت کشور دفاع کردند، در ذهن و حافظه تاریخی‌ عموم جاودانه است.

وی ادامه داد: جامعه مسیحی در دوران پس از جنگ تحمیلی نیز در عرصه‌های مختلف سازندگی و حوزه‌های گسترده سیاسی، اجتماعی و اقتصادی، موجب عزت و سربلندی کشور بوده‌اند.

جبارزاده با تبریک میلاد حضرت مسیح (ع) و فرا رسیدن سال جدید میلادی خاطرنشان کرد: قدردان نقش شهروندان مسیحی هستیم و در این آیین ویژه، از خداوند متعال پایداری و تداوم این همت و وحدت تاریخی را آرزومندیم.

پیش از سخنان استاندار آذربایجان‌شرقی، گریگور چیفتچیان خلیفه‌کل ارامنه آذربایجان، با تبریک سال جدید میلادی و میلاد حضرت مسیح(ع)، گفت: حضور استاندار آذربایجان‌شرقی، شهردار تبریز و سایر مدیران اجرایی، در این آئین، بیانگر توجه خاص به ارامنه کشور است.

 

گریگور چیفتچیان با اشاره به این که در این روز مقدس از خداوند منان، سلامتی رهبر معظم انقلاب را خواهانیم، گفت: ایشان بارها با تواضع و متانت خاص، در منازل مسیحیان حضور یافته و خانواده‌های مسیحی را مورد تفقد قرار داده‌اند.

خلیفه‌کل ارامنه آذربایجان در ادامه اظهار داشت: زمانی که فرشتگان الهی، بشارت میلاد مسیح را دادند، ناقوس آسمان‌ها به صدا در آمد، اما امروز متاسفانه ناقوس جنگ و خشونت است که در گوشه‌وکنار جهان طنین‌انداز شده است؛با این حال، ارامنه ایران سعادتمند است که در مناطق مختلف کشور از جمله آذربایجان‌شرقی، به همراه سایر برادران دینی، زندگی‌ی توام با ارامش و امنیت دارد.


ارسال نظرات