مهمترین وظیفه دولت اسلامی توجه به حجاب و ترویج آن است

امام جمعه بابل با انتقاد از عدم توجه جدی به حجاب در جامعه تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین وظیفه دولت اسلامی توجه به حجاب و ترویج و اشاعه این فریضه است.
کد خبر: ۸۸۰۴۰۲۳
|
۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۸
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، حجت‌الاسلام حسن روحانی با گرامی‌داشت میلاد امام حسن عسکری(ع)، اظهار کرد: امام حسن عسکری(ع) در جوانی به شهادت رسید و دوران امامت کوتاهی داشت اما در همین دوران تلاش زیادی در دفاع از اسلام و مقابله با شبهه افکنی‌های دشمنان با پاسخ‌های علمی و جدی به این شبهات داشت.

وی با اشاره به اینکه تلخ‌ترین و خسارت‌بارترین مسئله در 17 دی‌ماه دستور کشف حجاب از سوی رضاخان است، افزود: دشمن برای دین‌زدایی در جامعه ما محوری‌ترین مسئله را بی‌حجابی در جامعه قرار داد.

امام جمعه بابل با انتقاد از عدم توجه جدی به حجاب در جامعه تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین وظیفه دولت اسلامی توجه به حجاب و ترویج و اشاعه این فریضه است.

روحانی خاطرنشان کرد: دشمن برنامه‌های فرهنگی زیادی را از سوی رسانه‌های خود برای ترویج بی بند و باری و بی‌حجابی در جامعه پیاده می‌کند اما اهتمام جدی برای مسئله حجاب در جامعه از سوی مسؤولان دیده نمی‌شود.

وی با اشاره به اهتمام دولت یازدهم برای رونمایی و تبلیغ حقوق شهروندی با ترویج حجاب و عفاف، اضافه کرد: قاطبه مردم در جامعه اسلامی و دینی بر توجه دولت به حجاب تأکید دارند و انتظار ما این است که در  کنار حقوق شهروندی از حریم عفاف و حجاب هم صیانت شود.

امام جمعه بابل با اشاره به قیام 19 دی قم و جرقه انقلاب اسلامی در سال 56 ادامه داد: قیام 19 دی پس از اهانت روزنامه اطلاعات به ساحت امام راحل و مقام مرجعیت شکل گرفت و سرکوب بی‌رحمانه مأموران شاه هم نتوانست این جریان را متوقف کند.

روحانی با اشاره به شهادت طلبه بابلی در قیام 19 دی قم گفت: یاد و خاطره طلبه شهید علی‌اصغر ناصری را در قیام 19 دی گرامی می‌داریم.

وی با بیان اینکه شهدا برای احیای حجاب به شهادت رسیدند و در وصیت نامه‌های آنان بارها این مسئله مورد تأکید قرار گرفته است، اضافه کرد: عدم توجه به حجاب در برخی خانواده‌های به ظاهر مذهبی ناراحت کننده است، متأثرم می‌بینم مادر چادری است اما دختر و نوه‌اش بدون حجاب اسلامی هستند.

امام جمعه بابل حمله به قوه‌ قضائیه را از جانب عناصر ضد انقلاب برشمرد و افزود: این امر برای مقدمه‌سازی انتخابات ریاست جمهوری سال آینده است، اینان به‌دنبال مشوش کردن فضای کشور هستند و دستور حمله از عناصر ضد انقلاب در خارج کشور صادر شده است و برخی عناصر داخلی هم پیاده نظام این جریان هستند.

روحانی، بی‌بی‌سی را عامل رسانه‌ای در این مسیر دانست و ادامه داد: افرادی در داخل کشور این خط را پیگیری می‌کنند تا اقتدار قوه قضائیه را زیر سؤال ببرند.

وی با اشاره به اینکه تنها نهادی که می‌تواند صیانت کشور را حفظ کند و در دفاع از منویات مقام معظم رهبری و صیانت از امور امنیت کشور اقدام کند، قوه‌ قضائیه است، گفت: خواستار برخورد جدی با عناصر اخلال‌گر امنیت کشور و قطع کردن جریان‌های نفوذی در کشور هستیم که این حرکت‌ها علیه قوه‌ قضائیه حرکتی شیطانی از سوی عناصر ضد انقلاب است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار