خبرهای داغ:
امام‌جمعه موقت اصفهان گفت: چند سالی است در تلاش هستیم تا دلایل عقلی و روان‌شناسی حجاب را بیان کنیم که به 8 دلیل عقلی و 12 دلیل روانشناسی دست پیدا کردیم که تاکنون کسی نتوانسته خدشه‌ای به آن‌ها وارد کند؛ البته اگر کسی دلیل بیاورد ما نوکر دلیل هستیم.
کد خبر: ۸۸۰۴۰۷۳
|
۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج،آیت‌الله سید ابوالحسن مهدوی در مراسم افتتاح نمایشگاه عفاف و حجاب که به همت رصدنمای ملی عین برگزار می‌شد، اظهار کرد: موضوع این نمایشگاه از ضروری‌ترین مسائل اجتماعی ما است که می‌تواند بیش از مسائل دیگر به جامعه آسیب وارد کند.

وی با اشاره به اینکه تنها گلایه مسلمانان دیگر کشورها از ما بی‌حجابی بوده است، افزود:مسؤولانی که به بهانه وجود مشکلات مهم‌تر مخالف طرح حجاب هستند، به نوعی مشمول نفوذ دشمن می‌شوند.

امام‌جمعه موقت اصفهان یادآور شد:22 سال پیش که ابتدای مشکلات بدحجابی بود،خطرات را متذکر شدیم ولی خاطره تلخی از آن سال‌ها هست که سخنرانان و مسؤولان ما را تنها گذاشتند.

مهدوی با اشاره به اینکه در دولت سازندگی بحث حجاب رها شد و موجی شکل گرفت،خاطر نشان کرد:18سال پیش با بررسی 1200دانش‌آموز دبیرستانی و 60 سؤالی که روانشناسان برای سنجش جایگاه حجاب طرح کرده بودند، مبنا و ضرورت سخنرانی‌ها را پیدا کردیم.

وی انتخاب چادر برای دختران کلاس اولی را موجب حفظ حیای آن‌ها دانست و گفت: 7سال پیش 1 هزار و 110 کلاس اولی که چادر سر می‌کردند را شناسایی کردیم و با اهدای جوایزی سر صف از آن‌ها تجلیل کردیم، جالب اینکه سال بعد این تعداد به 7 هزار نفر رسید که قدردان آن‌ها بودیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری به علت تأکید بر دختران کلاس اولی هم اشاره کرد و افزود: اگر حیا در انسان از بین رفت و دختر جرأت پیدا کرد بدون چادر به مدرسه برود، کار دشوار خواهد شد اما حفظ حیا در این مقطع می‌تواند او را به سلامت پیش ببرد.

مهدوی حجاب را دستور فطرت انسان ذکر کرد و یادآور شد: دین اسلام مؤسس حجاب نبوده بلکه به آن تأکید کرده است.

وی با اشاره به اینکه قبل از اسلام و در ادیان دیگر هم حجاب وجود داشته است، تأکید کرد: چندین سال پیش جسد بانویی مربوط به 3 هزار سال پیش کشف شد که پوششی سرتاسری داشت.

رئیس بنیاد فرهنگی المهدی تصریح کرد: چند سالی است در تلاش هستیم تا دلایل عقلی و روان‌شناسی حجاب را بیان کنیم که به 8 دلیل عقلی و 12 دلیل روانشناسی دست پیدا کردیم که تاکنون کسی نتوانسته خدشه‌ای به آن‌ها وارد کند؛ البته اگر کسی دلیل بیاورد ما نوکر دلیل هستیم.

مهدوی خاطر نشان کرد: مخاطبین بحث حجاب با دلیل عقلی بیشتر از دلیل قرآنی اقناع می‌شوند.

وی با اشاره به برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی پیرامون دلایل عقلی و روانشناسی حجاب در مکان‌های مختلف اذعان کرد: تاکنون 5 کرسی برگزار شده که تازه‌ترین آن در نمایشگاه بین‌المللی صورت گرفت.

امام‌جمعه موقت اصفهان زنده‌بودن انسان را به حیا دانست و گفت: اگر این فضیلت از انسان گرفته شود، انسانیت تنزل می‌یابد و نیاز امروز جامعه ما همین حیا است.

مهدوی در پایان با اشاره به 17 دی‌ماه سالروز کشف حجاب که با پشتیبانی انگلیس اتفاق افتاد، خاطر نشان کرد: امروز دشمن با نفوذ خود طرز فکر مسؤولان را تغییر داده و با هدف گرفتن عفاف و حجاب به نقطه حساسی دست گذاشته است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها