خبرهای داغ:
در مراسم تقدیر از کشاورزان نمونه استان قزوین مطرح شد:
امام‌جمعه قزوین گفت: زمین و رویش گیاهان مدرسه معرفت خداوند است و کشاورزی فرصتی برای ارتقای معرفت انسان به خداوند است.
کد خبر: ۸۸۰۴۱۲۵
|
۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، حجت الاسلام  عبدالکریم عابدینی در مراسم تقدیر از کشاورزان نمونه استان قزوین که در سالن شهداء جهاد کشاورزی برگزار شد، اظهار کرد: یکی از صفات خداوند رزاق بودن است و در نگاه دینی تنها خداوند رزاق است.

وی تصریح کرد: کشاورزان مجریان رزق الهی هستند و این شأن و مقامی است که از سوی خداوند به کشاورزان عنایت شده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین ادامه داد: کشاورزان تنها در زمانی که به نماز می‌ایستند، مشغول عبادت نیستند بلکه انجام هر مرحله از کار کشاورزی عبادت محسوب می‌شود و از این منظر از اهمیت بالایی برخوردار است.

امام‌جمعه قزوین با بیان این‌که کشاورز به حامی و پشتیبان نیازمند است، بیان کرد: خداوند بزرگ‌ترین حامی و پشتیبان کشاورز است زیرا همه زمینه‌ها و فرصت‌های زراعت را در اختیار او قرار می‌دهد.

وی افزود: همان‌گونه که خداوند شرایط زراعت و کشاورزی را برای انسان فراهم کرده است، حقی را هم برای نیازمندان در نظر گرفته است که پس از برداشت محصول باید پرداخت شود.

عابدینی ادامه داد: اگر حق نیامندان پرداخت شود خداوند در سال‌های بعد محصول و برکت بیشتری را به کشاورزان عنایت می‌کند و زراعت آن‌ها را از آفات دور نگاه می‌دارد

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با تأکید بر این‌که رونق کشاورزی به دست خداوند محقق می‌شود، گفت: خداوند فرموده این ما هستیم که از ابرها باران را نازل می‌کنیم تا روییدنی‌ها به واسطه آن جان تازه بگیرند و در نهایت کشاروزی رونق یابد.

وی خاطرنشان کرد: زمین و رویش گیاهان مدرسه معرفت خداوند است و از این جهت همه عرصه‌های کشاورزی زمینه‌ای برای افزایش معرفت انسان به عالم هستی و خداوند است.

امام‌جمعه قزوین اذعان کرد: آن‌هایی که خداوند را می‌شناسند، به آخرت ایمان دارند و رزق و روزی را وابسته به خداوند می‌دانند، از این مدرسه الهی به خوبی بهره‌مند می‌شوند اما آن‌هایی که اعتقادی به این معانی ندارند نمی‌توانند از مدرسه الهی بهره‌مند شوند.

1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها