مسئول سازمان بسیج اساتید در گفتگو با «بسیج»:

مدیران بر اساس فرهنگ اسلامی کشور را اداره کنند

صلاحی گفت: اگر بخواهیم فرهنگ ایرانی اسلامی در کشور شکل بگیرد باید مبتنی بر فرهنگ خودمان در پی ساخت کشور باشیم.
کد خبر: ۸۸۰۴۱۴۸
|
۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۰
صلاحی مسئول سازمان بسیج اساتید در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج با اشاره به هشدار های مکرر رهبر معظم انقلاب در حوزه فرهنگ گفت: بحث اول در مسائل فرهنگی بر می گردد به اینکه ما نباید در اداره و پیشرفت کشور تسلیم جو غالبی شویم که مدیریت آن دست آمریکایی هاست.

وی افزود: ما باید در پی ایجاد یک تمدن جدید یعنی تمدن اسلامی باشیم که مقام معظم رهبری شاخص ها و حتی راهبردهای آن را هم تبیین کردند. تمام اختلافات از این دو منظر است اگر معتقد شدیم که ما باید به سمت نظام بین الملل یعنی دو سه کشوری برویم که بر جهان حاکم هستند دیگر نمی توانیم از فرهنگ خودی و فارسی و اسلامی حرفی بزنیم.

مسئول سلزمان بسیج اساتید تصریح کرد: در این صورت آنها در همه موارد برای ما تکلیف مشخص کنند و زندگی ما به سبک غربی نزدیک می شود ولی اگر بخواهیم فرهنگ ایرانی اسلامی در کشور شکل بگیرد باید مبتنی بر فرهنگ خودمان در پی ساخت کشور باشیم و تا این دو مسئله در ذهن مدیران ما حل نشود کاری از پیش نمی رود.

صلاحی اظهار داشت: مسائل مربوط به سینما و کنسرت و اینها مسائل رو بنایی فرهنگ ما است تا تکلیف ما در اداره فرهنگی کشور به یکی از دو روش بالا مشخص نشود مشکلات نیز حل نمی شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار