هنرمندان در انتقال مفاهیم در خط اول حوزه فرهنگ و هنر قرار دارند و از آنجا که به لحاظ مالی در تنگنا قرار دارند نیازمند کمک از سوی خیرین و دوستداران هنر میباشند.
کد خبر: ۸۸۰۴۱۸۹
|
۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۷
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، آیین رونمایی از دعاهای"مجیر"، "عهد"و"صباح"برای اولین بار در کشور به خط لاتین و نستعلیق،توسط علیرضا اکرمی استاد خوشنویسی و مدرس دانشگاه و با حضور رییس فرهنگ وارشاداسلامی شهرستان ساری ونیز جمعی از هنرمندان خوشنویس،در آموزشگاه صنایع دستی"ماهتو" خانم لواسانی،در ساری برگزار شد.


در این مراسم حمیدرضا عشریه ضمن قدردانی از زحمات استاد اکرمی هنرمند مطرح خوشنویسی کشور و سرکار خانم لواسانی مدیریت آموزشگاه هنری"ماهتو" بااشاره به اینکه در دنیای تکنولوژی و مفاهیم گسترده علمی عصر حاضر، در قالب ترویج هنر و حمایت از هنرمندان میتوانیم به اهداف فرهنگی خود برسیم گفت:هنرمندان در انتقال مفاهیم در خط اول حوزه فرهنگ و هنر قرار دارند و از آنجا که به لحاظ مالی در تنگنا قرار دارند نیازمند کمک از سوی خیرین و دوستداران هنر میباشند.

 

وی با تأکید بر اینکه از نگاه روانشناختی، هنر باید علمی و تخصصی شود، خواستار قرار گرفتن محصولات هنری و صنایع دستی در سبد کالای مردم و نیز حمایت هنرمندان از سوی مسوولین دستگاه های اجرایی شد.


رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ساری در ادامه سخنان خود با بیان اینکه انتظارات حوزه های مختلف از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بسیار زیاد است،اعتبارات تخصیصی در سطح کشور را ناچیز دانست و افزود:فقط یک هشتم اعتبار فرهنگی به ارشاد تعلق می‌گیرد، در صورتی که حوزه ماموریتی ارشاد در تمامی حوزه های فرهنگی و هنری،بسیار گسترده است و ضروری است در طولانی سال عنایت ویژه ای از سوی دولت به این دستگاه فرهنگی شود.

عشریه در پایان سخنانش حفظ و حراست از هنر و فرهنگ این مرز و بوم را نیازمند توجه، تلاش و عزم همگانی برشمرد و بر استفاده مطلوبتر از همه هنرمندان متعهد تاکید کرد.

 

علیرضا اکرمی استاد خوشنویسی و مدرس انجمن خوشنویسان ساری و گرگان که دو سال پیش برای نخستین بار در کشور قرآن کریم را به زبان لاتین کتابت کرده بود،امسال نیز اقدام به کتابت دعای مجیر،دعای عهد و دعای صباح به دو زبان لاتین و نستعلیق،برای اولین بار در کشور نمود،که امروز در آیینی با حضور هنرمندان در آموزشگاه هنری"ماهتو"خانم لواسانی رونمایی شد.


 استاد برجسته خوشنویسی با اشاره به اینکه این آثار را به سفارش موزه مجلس شورای اسلامی و موزه شهر گرگان نگاشته و در روزهای آینده به آنجا اهدا خواهد شد گفت:بیشتر آثار خوشنویسی ام در تمامی موزه های کشور و حتی برخی کشورهای آسیایی نگهداری میشود.


مسوول بسیج خوشنویسان و نخبگان با اعلام اینکه هم اکنون مشغول نگاشتن دو کتاب برای سال 96 میباشد افزود:از آنجا که تبریز در سال 2018 به عنوان شهر توریستی دنیا انتخاب شده است،از سوی مسوولین فرهنگی کشور برای نگارش کتاب خیام،شهریار و شمس که به مدت یک سال و نیم به طول می‌انجامد و این کتابها در مراسمی در تبریز رونمایی خواهد شد،دعوت به همکاری شدم.


سیده فاطمه لواسانی مدیریت آموزشگاه هنری"ماهتو" از سال89 با فعالیت هنری خود در رشته های خوشنویسی، نستعلیق و لاتین، نقاشی روی شیشه،چرم دوزی و نمد دوزی،همچنین شمع سازی،نقاشی و برخی دیگر رشته های صنایع دستی،اقدام به برگزاری نمایشگاه های متعدد کرده است.


لواسانی که مربی هنر مدرسه "بارش دانش پیشتازان کامپیوتر"ساری است و به آموزش هنرهای مختلف صنایع دستی مشغول است،در سال 94 دو بار در سالن ارشاد اسلامی استان مازندران(ساری)نمایشگاه برگزار کرده است،که یکی از آثار وی به عنوان برگزیده ششمین جشنواره هنرهای تجسمی بسیج هنرمندان و نیز یکی از آثار دیگر این هنرمند جزو 5 اثر برگزیده جشنواره قرآن و عترت قرار گرفته است.

شبکه نیوز/
ارسال نظرات
پر بیننده ها