خبرهای داغ:
«نگاری نو» با شعار «گامی به سوی درک افق های تازه در ادبیات دانشگاهی» با اختصاص بخشی به موضوع دفاع مقدس در ردیف کتب درسی جدیدالتألیف قرار گرفت.
کد خبر: ۸۸۰۴۲۳۰
|
۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۲
اختصاص بخشی مستقل از کتاب دانشگاهی «نگاری نو» به موضوع دفاع مقدس
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، سمیه شیخ زاده استاد دانشگاه و دانش آموخته مقطع دکترای رشته زبان و ادبیات فارسی در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: فارسی عمومی، عنوان یکی از واحدهای درسی دانشگاهی است که تمامی دانشجویان مقاطع کاردانی و کارشناسی ـ به جز رشتۀ زبان و ادبیات فارسی ـ ملزم به گذراندن آن هستند.

وی افزود: در این درس، آخرین برخورد آکادمیک دانشجویان با زبان و ادبیات فارسی صورت می پذیرد، بنابراین آنچه از این درس در خاطر دانشجویان نقش می بندد، می تواند نقش مؤثری در زندگی آنها داشته باشد.

شیخ زاده با اشاره به کتاب جدیدالتالیف نگاری نو اظهار داشت: در تألیف «نگاری نو»، توجه مؤلفان بیشتر بر خواسته ها، نیازها و توانایی های نسل جدید معطوف بوده است؛ چرا که این گروه به سبب گسترش شبکه های مجازی و تغییر شیوه های دسترسی به اطلاعات، دنیا را از زاویه دیگری می نگرد.

وی ادامه داد: نسلی که دوران دفاع مقدس را درک نکرده و دانسته هایش بیشتر به شنیده های پراکنده از این سو و آن سو محدود است، برای آنان تصور اینکه این رخداد بعد از گذشت دو دهه هنوز بر زندگی مردم تأثیرگذار باشد، بسیار دشوار به نظر می رسد.

استاد گروه ادبیات پایداری دانشگاه آزاد اسلامی قم افزود: در کتاب "نگاری نو" ضمن شرح مختصری از تحولات ادبیات جنگ در ایران و جهان، چند داستان و شعر با هدف معرفی آثار شایسته حوزۀ ادبیات دفاع مقدس و جلب توجه جوانان به این مقولۀ مهم و ارزشمند آمده است؛ همچنین برای نخستین بار، در بخش دیگری از کتاب، دانشجویان با نمونه هایی از ادبیات آیینی معاصر، ادبیات نمایشی، حماسی و... آشنا می شوند.

یادآور می شود: «نگاری نو»، به همت سمیه شیخ زاده و رقیه فراهانی، دو تن از استادان دانشگاه و پژوهشگران حوزۀ ادبیات فارسی، تألیف و از سوی انتشارات ظفر در قم منتشر شده و در قفسه کتابهای دانشگاهی جا گرفته است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها