مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای لرستان گفت : در راستای توسعه منابع انسانی و لزوم روز‌آمد کردن توانمندی‌ها و مهارت با هدف بهره‌وری بیشتر و خدمت‌رسانی مطلوب به شهروندان به آموزش مهارت‌هایی از قبیل فنون برنامه‌ریزی و دوره‌های سرپرستی موثر نیاز بیشتری داریم.
کد خبر: ۸۸۰۴۳۵۴
|
۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۴
به گزارش "خبرگزاری بسیج ازلرستان " رحمن قلاوند در جلسه کمیته آموزش و توسعه منابع انسانی که با هدف ارتقای مهارت‌های شغلی و با حضور معاونان، رئیسان واحدهای اداری و مسئول آموزش اداره کل در دفتر مدیرکل برگزار شد اظهار داشت : در روزگاری که علم و تکنولوژی دائما در حال پیشرفت و دگرگونی است، آموزش نیروی انسانی در سازمان‌ها امری مهم تلقی می‌شود که نباید از آن غفلت کرد.

وی افزود: در حال حاضر برای رسیدن به حد مورد انتظار شاخص‌های شغلی یک نهاد یا ارگان نیاز به آموزش احساس می‌شود، آن هم آموزش‌های کاربردی که نیاز واقعی سازمان ماست.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای لرستان عنوان داشت : دوره‌های آموزشی که مجموعه ما نیاز دارد باید به نحوی طراحی و برنامه‌ریزی شود که بتوانیم از نخبگان و افراد توانمند درون سازمانی در اقصی نقاط کشور استفاده و از آنان دعوت کنیم تا تجربه و آموخته‌های خود را در اختیار همکارانشان قرار دهند.

قلاوند تصریح کرد : اگر چنین کاری انجام نشود مدرسانی که با تخصص‌های غیرمرتبط از جاهای دیگر می‌آیند به علت آشنایی نداشتن با مسائل درون سازمانی، نمی‌توانند آنچه را که ما نیاز داریم به کارکنان آموزش دهند و زمان را از دست خواهیم داد.

وی خاطر نشان کرد : ما به لحاظ اینکه هم کار ستادی می‌کنیم و هم کار آموزشی شرایط کاری‌مان متفاوت‌تر از دستگاه‌های دیگر است بنابراین فرآیند امور از مشاغل اداری و پشتیبانی گرفته تا مربیگری و مرکز‌داری با بقیه سازمان‌ها فرق اساسی دارد.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای لرستان گفت : در راستای توسعه منابع انسانی و لزوم روز‌آمد کردن توانمندی‌ها و مهارت نیروی انسانی با هدف بهره‌وری بیشتر و خدمت‌رسانی مطلوب به شهروندان به آموزش مهارت‌هایی از قبیل فنون برنامه‌ریزی و دوره‌های سرپرستی موثر نیاز بیشتری داریم. این قبیل آموزش‌ها در جهت بهبود مستمر کیفیت عملکرد کارکنان است و به تقویت نیروی انسانی که مهم‌ترین سرمایه یک سازمان است کمک شایسته‌ای می‌کند.

وی افزود: علاوه بر مباحث عمومی درصورتی که برای هر سازمان به صورت اختصاصی، آموزش‌های جداگانه و مرتبط با موضوعات کاری خاص آن‌ها برگزار شود بسیار مثمر‌ثمر خواهد بود.

قلاوند تصریح کرد : ما باید با برنامه‌ریزی صحیح زمینه برخورداری همکارانمان از آموزش‌های مورد نیاز را فراهم و با این کار زمینه خدمت‌رسانی صحیح و شایسته به مخاطبان را ایجاد کنیم.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای لرستان در ادامه خاطر نشان کرد :برای بهبود کیفیت آموزش کارکنان و نیازسنجی آموزشی آنان بایدکمیته توسعه منابع انسانی متشکل از افراد متخصص و توانمند تشکیل شود تا آموزش‌ها در راستای ارتقای سطح کارایی و مهارت‌های مورد نیاز نیروهای سازمان قرار بگیرد.

انتهای خبر/ز

ارسال نظرات