فرماندار شهرستان ازنا :

تنها ۴ هکتار از اراضی شهرستان ازنا زیر کشت گیاهان دارویی رفت/کشاورزان استقبال نمی کنند

فرماندار شهرستان ازنا گفت : بنا بود ۳۲ هکتار کشت گیاهان دارویی طی امسال در شهرستان ازنا صورت گیرد که تا کنون تنها در سطح ۴ هکتار از اراضی این شهرستان نسبت به کاشت گیاهان دارویی اقدام شده و علت آن عدم استقبال کشاورزان از کشت گیاهان دارویی است.
کد خبر: ۸۸۰۴۳۵۵
|
۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۳

به گزارش "خبرگزاری بسیج ازلرستان " اسد عبدالهی در جلسه اقتصاد مقاومتی استان که در سالن جلسات استاندای برگزار شد به وجود ۷ طرح اقتصاد مقاومتی حوزه جهاد کشاورزی در شهرستان ازنا اشاره کرد و اظهار داشت: این طرح ها شامل توسعه باغات، سیستم نوین آبیاری، کشت گیاهان دارویی، تولید گوشت قرمز، تولید شیر خام، تولید گندم و تولید کلزا است.

وی با اشاره به اینکه مطابق طرح سیستم آبیاری نوین بنا بود حدود ۹۰۰ هکتار از اراضی شهرستان ازنا آبیاری شود، افزود : جهاد کشاورزی در این راستا فراتر از تعهد خود عمل کرده است.

فرماندار شهرستان ازنا تعهد سازمان جهاد کشاورزی برای توسعه باغات این شهرستان را ۱۶۰ هکتار دانست و گفت: تا کنون ۶۰ هکتار از این میزان عملیاتی شده که در فصل درختکاری و تا پایان سال تمام این تعهد عملیاتی خواهد شد.

عبدالهی با اشاره به اینکه بنا بود ۳۲ هکتار کشت گیاهان دارویی طی امسال در شهرستان ازنا صورت گیرد، خاطر نشان کرد : این درحالیست که تا کنون تنها در سطح ۴ هکتار از اراضی شهرستان ازنا نسبت به کاشت گیاهان دارویی اقدام شده است که علت آن عدم استقبال کشاورزان از کشت گیاهان دارویی است.

وی عنوان داشت : اداره منابع طبیعی ازنا بنا بود نسبت به که کشت گیاهان دارویی در این شهرستان اقدام کند که تا کنون به دلیل استقبال مردم هیچ کاری انجام نداده است.

فرماندار شهرستان ازنا به تولید ۳۲ هزار تن شیر خشک در شهرستان ازنا طی امسال اشاره کرد وافزود : مطابق برنامه امسال بنا بود هزار و ۷۲۸ تن کلزا در شهرستان ازنا تولید شود که این میزان تولید تنها ۴ تن بوده همچنین تولید ۳۰ هزار تن گوشت مرغ از دیگر تعهدات جهاد کشاورزی در ازنا بوده که در این زمینه نیز ۲۳ هزار تن گوشت مرغ تولید شده است.

عبدالهی ضمن اشاره به اجرای ۳ پروژه آب روستایی در شهرستان ازنا گفت : در این راستا کار آبرسانی به منطقه های «تیان» ۹۵ درصد، «نصرت آباد» ۱۰۰ درصد و «دره تخت» ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی خاطر نشان کرد: ساخت یک دبیرستان ۲۴ کلاسه، ساخت خوابگاه شبانه روزی و ساخت سالن چند منظوره شهید ملکی از جمله پروژه های حوزه نوسازی مدارس بوده که کار ساخت دبیرستان مورد نظر تقریبا پایان یافته ولی برای اجرای دو پروژه دیگر کاری صورت نگرفته است.

فرماندار شهرستان ازنا افزود : شهرداری ازنا نیز دو پروژه مجتمع گردشگری و دریاچه مصنوعی را در دستور کار داشته که تا کنون کار چندانی در این حوزه صورت نگرفته است.

عبدالهی در ادامه به در دست ساخت بودن مجتمع کشت و صنعت شهرستان ازنا اشاره کرد و عنوا داشت : این مجتمع زیرمجموعه کشت و صنعت خرم آباد بوده که حدود ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و لازم است برای تسریع در روند ساخت آن مشکلات حقوقی آن با کشاورزان برطرف شود.

انتهای خبر/ز

ارسال نظرات
آخرین اخبار