خطیب نماز جمعه این هفته مهریز با اشاره به مسئله حج گفت: دین ما دینی اجتماعی است. مسلمان باید در اجتماع حضور یابد. نماز جمعه و نمازهای جماعت نمونه هایی از اجتماع مسلمانان است؛ به ویژه حج که بزرگترین اجتماع مسلمانان است.
کد خبر: ۸۸۰۴۳۵۷
|
۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از مهریز، علی برهان ادامه داد: مفهوم حج و حضور در کنار خانه خدا باید توجه مسئله کفرستیزی باشد.باید مسلمانان جهان متحد شده و نگذارند کفر بر جهان حاکم شود.

در حال حاضر اکثر کشورهای مسلمان نشین تحت سیطره کشورهای کفر و انگلیس و کشورهای اروپایی هستند و حج آنها بی روح است؛زیرا مغز و روح حج مبارزه با کفر و برائت از مشرکین است؛ اما این جمعیت میلیونی که هر سال برای انجام مناسک حج جمع می شوند از این مسائل دورند. کسانی مانند آل سعود که دست نشانده آمریکا و غرب هستند و نمی خواهند در مراسم حج موضوع کفرستیزی مطرح شود. باید حج را از کفر بگیریم.امیدواریم روزی مسلمانان بیدار شده و حج ابراهیمی تکرار شود.

در خطبه های دوم نماز جمعه این هفته امام جمعه مهریز افزود: 17 دی ماه 1314 رضا خان دستور کشف حجاب داد. امنیه ها به دستور او در خیابانهای شهر و روستا چادرها را از سر زنان مسلمان بر می داشتند و با سرنیزه پاره می کردند و شعار متحدالشکل شدن سر می دادند.

وی ادامه داد: اما نکته مهم این است که هر چند رضاخان تلاش کرد زنان مسلمان و محجبه را عریان کند ولی نتوانست و عده کثیری از مردم جلوی او ایستادگی کردند اما امروز می بینیم وضع فرق کرده و جامعه از بی حجابی و فساد رنج می برد

علی برهان با اشاره به نقش مهم خانواده و آموزش و پرورش گفت: کودکان را از همان دوران کودکی با تربیت دینی آشنا کنیم. که اگر از ابتدا و در دوران رشد با تربیت دینی آشنا نشوند بعدها با دین و مسئله حجاب مشکل پیدا می کنند

وی در مورد سوءاستفاده از زنان توسط بیگانگان تصریح کرد: همانطور که رضاخان و آتاتورک برای عملی کردن نقشه های بیگانگان و نفوذ فرهنگ غربی در کشورهای مسلمان ابتدا از کشف حجاب زنان شروع کردند متاسفانه امروز هم در جامعه اسلامی مان شاهد حضور زنان بی حجاب در جامعه هستیم. این زنان ملعبه دست سیاستمداران غرب هستند و آگاهانه یا ناآگاهانه مروج فساد و فحشا شده اند.

برهان با اشاره به اینکه کشف حجاب نقشه است اظهار داشت: در زمان رضاخان، انگلیس اول دست روی منابع ملی ما نگذاشت و ابتدا از کشف حجاب زنان شروع کرد و بعد ازآن با مهیا شدن زمینه چپاول، دست روی منابع ملی و معادن ونفت ما گذاشت

وی با توجه به نقش مهم و محوری زن خاطر نشان کرد: اگر دختران و زنان ما آلوده به فساد شوند خانواده و جامعه و خصوصاً دین در خطر خواهد بود. دیگر باید فاتحه دین و قرآن را خواند. آیا اگر جوان ما آلوده فحشا شد دیگر می تواند در جبهه حضور یابد و از دین و ناموس و آب و خاکش دفاع کند؟

نماینده ولی فقیه در مهریز، در مورد وظیفه مسئولان امر درخصوص مسئله حجاب اظهار داشت: فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش و پرورش می بایست به موضوع حجاب توجه بیشتری نشان دهند و روی این موضوع که در حال حاضر مهجور مانده کار کنند و باید یک انقلاب فرهنگی ایجاد شود تا دختران که مادران آینده هستند با چادر و حجاب آشتی کنند.

وی با اشاره به قیام خونین مردم قم در نوزدهم دی ماه سال 1356 که خود از شاهدین این حادثه بوده است افزود: شهادت آيت ا... سيد مصطفي خميني در آبان 1356 و حرکت مردم و قیام خونین نوزدهم دی ماه همان سال را مي توان نقطه عطفي در نهضت اسلامي مردم ايران دانست. مجالس يادبود در سراسر کشور برگزار شد و در آن مراسم، تظاهرات گسترده عليه رژيم بر پا شد. از اين رو رژيم، تصميم گرفت با توهين به ساحت حضرت امام خميني، چهره ايشان را به عنوان رهبري نهضت اسلامی مخدوش کند و مردم و طلبه ها تظاهرات کردند و نیروهای رژیم پهلوی شروع به تیراندازی کردند و عده بسیاری را به خاک و خون کشیدند

رهان به مناسبت روز 20 دی ماه سال 1230 هجری شمسی که مصادف است با شهادت امیرکبیر تصریح کرد: امیرکبیر مرد باهوش، استقلال طلب و فهمیده ای بود که با سیاست بی نظیر و درایت خود با بیگانگان مقابله میکرد و توطئه های آنها را خنثی می کرد . ناصرالدین شاه قاجار که دست نشانده انگلیس بود به تحریک آنها صدراعظم خود، امیرکبیر را که سد راه نفوذ انگلیس بود به شهادت رساند.

وی با عرض تسلیت به مناسبت وفات حضرت معصومه سلام علیها در دهم ربیع الثانی سال 201 هجری افزود: ایشان، فرزند و خواهر و عمه امام هستند و مقام والایی دارند و مطالعه در مورد زندگی ایشان خصوصاً تعمق در زیارت ایشان به ویژه برای کسانی که در مورد مسائل و جزییات دین دچار شبهه شده اند راهگشا است و ما باید به وسیله ائمه علیهم السلام نسبت به خدا و دین او معرفت پیدا کنیم.

ارسال نظرات