مدیرکل سابق حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی
مدیرکل سابق حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی از جمع‌آوری 500 هزار دقیقه تاریخ شفاهی دفاع مقدس در استان مرکزی خبر داد و گفت: پرداختن به این مقوله از نیازها و راهکاری های مهم برای تعمیق و تدوین فرهنگ دفاع مقدس است.
کد خبر: ۸۸۰۴۳۸۴
|
۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ سرهنگ پاسدار فرهاد شامحمدی مدیرکل سابق حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی پیش از ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی با تاکید بر لزوم انتقال ارزش‌های دفاع مقدس به نسل آینده انقلاب اسلامی گفت: در این راستا نیز بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس وظیفه ای سنگین بردوش دارد چراکه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس حلقه واصل میان نسل اول و دوم انقلاب اسلامی با نسل‌های آینده انقلاب است.

وی با تاکید بر اینکه بایستی بر لزوم برنامه‌ریزی هدفمند در اتصال این نسل اول و دوم انقلاب با نسل‌های آینده گفت: در استان مرکزی تاکنون در این زمینه اقدامات بسیار ارزشمندی انجام شده است از جمله ساخت باغ موزه دفاع مقدس است که براساس مصوبه شورای شهر تکمیل این باغ موزه با اعتباری معادل 12 میلیارد تومان به شهرداری اراک محول شده است.

مدیرکل سابق حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی تصریح کرد: این باغ موزه در مدت زمان سه سال و تا پایان سال 97 مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت، در این زمینه می بایست هم اعتبار ملی و دولتی باید به منظور موزه آرایی و تکمیل کار مورد استفاده قرار گیرد.

سرهنگ پاسدار شامحمدی با اشاره به اقدامات انجام شده به منظور حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در استان گفت: جمع‌آوری 70 هزار برگ سند، 70 هزار قطعه عکس، ضبط 500 هزار دقیقه تاریخ شفاهی، رونمایی از 10 عنوان کتاب در ابتدای سال 95 از مهم‌ترین اقدامات این حوزه بوده است.

وی ادامه داد: هم‌اکنون 13 عنوان کتاب چاپ و آماده استفاده است که تا پایان سال 17 عنوان دیگر بر این آثار دفاع مقدسی نیز افزوده خواهد شد.

مدیرکل سابق حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی تصریح کرد: در این اداره کل تلاش مجموعه بر انجام کار ماندگار و افتخارآفرین است، تمامی اقدامات و جمع‌آوری‌های اسناد در این بخش باید به گونه‌ای باشد که تا چند صد سال دیگر بدون هیچ مشکلی مورد استفاده قرار گیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات