حل معضلات اجتماعی به خصوص اعتیاد نیازمند توجه و همکاری همه جانبه تمام اقشار جامعه است و صرفا با جلسات مکرر در دستگاههای اجرایی نمی توان این بلای خانمان سوز را ریشه کن کرد.
کد خبر: ۸۸۰۴۴۲۵
|
۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۷
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان در پنجمین جلسه کمیته مشارکت های مردمی و سازمانهای مردم نهاد در مبارزه با مواد مخدر، با تاکید بر استفاده از توانایی و ظرفیت‌های مردمی و سازمان‌های مردم‌نهاد در امر پیشگیری از آسیب های اجتماعی بویژه اعتیاد، گفت: با نگاه حزبی و سیاسی هرگز نمی توان به مشکلات و آسیب های اجتماعی فائق آمد.

سید بیوک موسوی با بیان اقدامات موثری که در استان و سطح کشور در راستای پیشگیری از آسیب های اجتماعی انجام شده است، گفت: استان زنجان در زمینه آسیب های اجتماعی رتبه سی ام کشور را دارد و این امر نشان‌دهنده عملکرد مناسب و شایسته تمامی دستگاه‌های عضو ستاد هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در استان است.

وی در ادامه با اشاره به مضمون فرمایش مقام معظم رهبری اظهار داشت: هر کسي که علاقه مند به نظام و کشور است حتما باید در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی تلاش کند و اگر تعصب ملی نیز نداشته باشد باید به عنوان حفاظت از ارزش‌ها و کرامت انسانی به این موضوع بپردازد.

معاون سیاسی، امنیتی استاندار زنجان با اشاره به انتشار تصاویری از گورخوابی معتادین در شبکه های اجتماعی، هشدار داد: بعضی افراد به صورت ناخواسته و به دلایل مختلفی با بزرگنمایی چنین موضوعاتی به آبروی کل نظام و منافع ملی خدشه وارد می کنند.

وی با اشاره به اینکه دولت نیاز به هشدار و نشان‌گرهای اجتماعی دارد و باید آمار واقعی معتادین، نوع مواد مصرفی آنها و آمار واقعی طلاق گفته شود، افزود: در راستای برون رفت از این مشکلات نیز باید راهکارهای مناسبی تعیین و چاره اندیشی گردد.

موسوی به جلسات منظم مقام معظم رهبری با بیش از 50 نفر از تاثیرگذاران سیاسی و اجتماعی کشور اشاره کرد و گفت: حل معضلات اجتماعی به خصوص اعتیاد نیازمند توجه و همکاری همه جانبه تمام اقشار جامعه است و صرفا با جلسات مکرر در دستگاههای اجرایی نمی توان این بلای خانمان سوز را ریشه کن کرد. چرا که آسیب‌های اجتماعی در صورت عدم پیشگیری به صورت نامحسوس و آرام به تمام لایه‌های جامعه سرایت خواهد کرد.

وی خطاب به فرمانداران حاضر در جلسه، حمایت از سازمان‌های مردم نهاد در راستای جلب مشارکت‌های مردمی در سطح شهرستان‌ها را خواستار شد و گفت: نظارت و هدایت راهبردی سمن ها از وظایف دولت محسوب می شود و تمام مدیران باید با عشق و علاقه زمینه مناسبی برای فعالیت و خدمت به مردم مهیا نمایند.

همچنین در این جلسه، رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گزارشی از عملکرد این شورا در سطح استان در زمينه حمایت از مشارکت های مردمی ارائه نمود و گفت: از ابتدای سال‌جاری مبلغ 380 میلیون ریال به 19 سمن در سطح استان اختصاص یافته که باید طرح‌های خود را در جهت اقدامات و آموزشهای همگانی برای جلوگیری از آسیب های اجتماعی به این شورا ارائه نمایند.

ارسال نظرات