کارشناس فضای مجازی در گفتگو با «بسیج»:

جامعه مجازی دچار سودگرایی کور کورانه شده است

فرامرزی گفت: سودگرایی یعنی اینکه جذب جایی شویم که اکثریت در آنجا حضور دارند. اکثر کاربران ایرانی فضای مجازی به دنبال وقت گذرانی و اتلاف وقت خود در شبکه های اجتماعی پرسه میزنند
کد خبر: ۸۸۰۴۴۲۹
|
۲۳ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۹

محمود فرامرزی کارشناس امور کودکان و نوجوانان و فضای مجازی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج با اشاره به اینکه در فضای مجازی کسانی هستند که به دنبال زیاد کردن مخاطبان خود به هرقیمیتی هستند، گفت: صاحبان گروه ها یا اکانتهای اینستاگرام با افزایش تعداد مخاطب خود به دنبال کسب درامد و سود جویی هستند و بعضی هم به دنبال ترویج افکار و عقاید خود اما نکته مهم در این وسط این است که دنبال کننده گان نقش سیاهی لشکر را در این گروه ها و اکانتها را دارند.

وی با اشاره سواد کم رسانه ای در جامعه مجازی ما و همچنین عدم درک درست از این فضا، خاطرنشان کرد: جامعه مجازی ما دچار سودگرایی کور کورانه شده است، سودگرایی یعنی اینکه جذب جایی شویم که اکثریت در آنجا حضور دارند. اکثر کاربران ایرانی فضای مجازی به دنبال وقت گذرانی و اتلاف وقت خود در شبکه های اجتماعی پرسه میزنند و عملا استفاده مفیدی از این فضای نمی برند.

این کارشناس فضای مجازی با بیان اینکه برخی کاربران در فضای مجازی سکولار زیسته‌اند، یادآور شد: این کاربران به دنبال شبکه‌های اجتماعی‌ای که فالوئر و تعداد مخاطبان بیشتری دارد، هستند نه محتوا و نیاز خود و براین باور هستند که چون برخی از آنها دنبال‌کننده‌های بیشتری دارند، حتما محتوای بهتری هم دارند و این امر باعث می‌شود فعالان شبکه‌های مجازی دائماً در حال افزایش فالوئرهای خود باشند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار