سرویس های خبری
‌استان ها
‌اقشار
سایر خدمات
r_marquee
پيش‌بيني تاريخي رهبر انقلاب: حتي با قبول ديكته‌هاي دشمن در مساله هسته‌اي، باز هم تحريمها را برنخواهند داشت! - 1393/11/29      
l_marquee
bolet_tele
bolet_tele
کد خبر: ۸۸۰۴۴۲۹
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۵- ۵۹: ۰۹
کارشناس فضای مجازی در گفتگو با «بسیج»:
فرامرزی گفت: سودگرایی یعنی اینکه جذب جایی شویم که اکثریت در آنجا حضور دارند. اکثر کاربران ایرانی فضای مجازی به دنبال وقت گذرانی و اتلاف وقت خود در شبکه های اجتماعی پرسه میزنند

محمود فرامرزی کارشناس امور کودکان و نوجوانان و فضای مجازی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج با اشاره به اینکه در فضای مجازی کسانی هستند که به دنبال زیاد کردن مخاطبان خود به هرقیمیتی هستند، گفت: صاحبان گروه ها یا اکانتهای اینستاگرام با افزایش تعداد مخاطب خود به دنبال کسب درامد و سود جویی هستند و بعضی هم به دنبال ترویج افکار و عقاید خود اما نکته مهم در این وسط این است که دنبال کننده گان نقش سیاهی لشکر را در این گروه ها و اکانتها را دارند.

وی با اشاره سواد کم رسانه ای در جامعه مجازی ما و همچنین عدم درک درست از این فضا، خاطرنشان کرد: جامعه مجازی ما دچار سودگرایی کور کورانه شده است، سودگرایی یعنی اینکه جذب جایی شویم که اکثریت در آنجا حضور دارند. اکثر کاربران ایرانی فضای مجازی به دنبال وقت گذرانی و اتلاف وقت خود در شبکه های اجتماعی پرسه میزنند و عملا استفاده مفیدی از این فضای نمی برند.

این کارشناس فضای مجازی با بیان اینکه برخی کاربران در فضای مجازی سکولار زیسته‌اند، یادآور شد: این کاربران به دنبال شبکه‌های اجتماعی‌ای که فالوئر و تعداد مخاطبان بیشتری دارد، هستند نه محتوا و نیاز خود و براین باور هستند که چون برخی از آنها دنبال‌کننده‌های بیشتری دارند، حتما محتوای بهتری هم دارند و این امر باعث می‌شود فعالان شبکه‌های مجازی دائماً در حال افزایش فالوئرهای خود باشند.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
عضویت در خبرنامه
گزارش خطا
نظر ‌بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
tr_sar
آموزش‌خبرنگاری
tc_sar
tl_sar
tr_sar
پر بیننده ها
tc_sar
tl_sar