کارشناس فضای مجازی در گفتگو با «بسیج» مطرح کرد
شاه‌محمدی گفت: جایی که انسان، بی‌پرده ضمیر باطن خود را به نمایش خواهد گذاشت و اجازه می‌دهد نفس او یله و رها هر آنچه‌ می‌خواهد انجام بدهد.
کد خبر: ۸۸۰۴۴۳۹
|
۲۱ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۲

علی شاه‌محمدی کارشناس فضای مجازی، خانواده و جامعه‌شناس در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج با اشاره به وضعیت امروز فضای مجازی کشور و ولنگاری فرهنگی مجازی گفت: امروزه شاهی یک ولنگاری مجازی در فضای سایبری و مجازی هستیم به گونه ای که عده ای این فضا را بی کنترل و نظارت دیده اند و از ان سو استفاده میکنند تا فرهنگ کشور را رو به ابتزال سوق دهند.

وی با بیان اینکه ولنگاری فرهنگی در فضای سایبر، صورتی دیگر نیز دارد، یاد اور شد: افزایش سرعت تحول در عرصه تکنولوژی در عصر تحولات پرشتاب و رشد فزاینده ضریب نفوذ اینترنت در جامعه‌، بویژه از طریق گوشی‌های هوشمند، بسادگی همه جوامع را به دنیای اینترنت متصل می‌کند. این اتصال بدون این که که فرهنگ صحیح استفاده برای کاربران آن را به‌همراه خود داشته باشد، منجر به بروز برهنگی فرهنگی خواهد شد.

این کارشناس فضا مجازی خانواده و جامعه‌شناس در پایان با بیان اینکه فضای مجازی جولانگاه نفسانیات‌ افسار کسیخته بدل شده است ، خاطر نشان کرد: جایی که انسان، بی‌پرده ضمیر باطن خود را به نمایش خواهد گذاشت و اجازه می‌دهد نفس او یله و رها هر آنچه‌ می‌خواهد انجام بدهد؛ در این صورت اینترنت محیطی لاقید و بی‌خدا خواهد بود که سکولاریسم تنها صورت حیات در آن عرصه است. و در نهایت اثرات این فضای مجازی به فضای واقعی نفوذ می کند و تاثیر خود را بر فرهنگ گشور می گذارد.

ارسال نظرات