کارشناس مسائل دینی در گفتگو با «بسیج»:

امر به معروف باید با علم و بیان درست اجرا شود

حجت الاسلام کاشی‌پورگفت: برای امر به معروف و نهی از منکر باید با علم و بیان درست اجرا شود تا تاثیر گذار باشد.
کد خبر: ۸۸۰۴۴۴۲
|
۲۱ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۲

حجت الاسلام محسن کاشی‌پور کارشناس مسائل دینی و فضای مجازی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی با اشاره به ولنگاری فرهنگی که امروز در جامعه شاهد ان هستیم و نیاز به امر به معروف و نهی منکر در جامعه گفت: هادینه شدن فرهنگ تذکر لسانی در جامعه را بهترین راهکار برای مقابله با ناهنجاری‌های فرهنگی و مصادیق بدحجابی است.

وی در ادامه با بیان اینکه برای امر به معروف و نهی از منکر باید با علم و بیان درست اجرا شود تا تاثیر گذار باشد، خاطر نشان کرد: در نحوه امربه معروف در مسئله حجاب باید شرایطی مراعات شود که از شرایط ان معرفت است یعنی عامر باید ابعاد مختلف آن منکر را بشناسد و اینکه حتمال تاثیر در کسی که مرتکب منکر شده است را بدهد.

حجت الاسلام کاشی‌پور افزود: عامر نباید خودش را بالاتر ببیند. خودش را مانند یک طبیب باید ببیند. ممکن است آن بدحجاب نسبت به این آمر به معروف بیشتر نزد خداوند محبوب باشد. باید با جدال احسن و زبان ملایم این کار را کرد و اینکه این نهی از منکر خود باعث فساد و شاید بی ابرویی مخاطب نشود.

وی در پایان با بیان اینکه در کسانی که از اشنایان هستند اول از همه باید با رفتار بانی منکر را نهی از منکر کرد مثلا برای او یک مقنعه بفرستد یا روابطش را طوری سرد کند که او بفهمد به خاطر بدحجابی اش است که این شرایط برایش بوجود امده، عنوان کرد: سپس تذکر زبانی که آن هم باید امر و نهی باشد نه موعظه و این حرف ها. باید گفت حجابت را مراعات کن این هم مرتبی دارد وقتی به آرامی می توان این را انجام داد نباید به تشر متوسل شد. سپس اگر تاثیر نکرد، می تواند جلوی او را بگیرد البته اگر به جان و جسم او آسیبی نرسد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار