خط تولید شیر پاستوریزه بطری پگاه زنجان با حضور استاندار زنجان آغاز به کار کرد.
کد خبر: ۸۸۰۴۴۴۷
|
۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۰
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، استاندار زنجان در مراسم افتتاح خط تولید شیر پاستوریزه بطری پگاه زنجان با اشاره به اینکه، پائین بودن مصرف سرانه شیر در کشور نگران‌کننده است، گفت:برنامه هایی جهت گسترش دامداری صنعتی در آینده نزدیک در استان زنجان اجرايي مي شود.

درویش امیری افزود: با حرکت وسیع اجتماعی، فرهنگی و تبلیغی و با همراهی رسانه‌ها باید آموزش‌های لازم جهت افزایش مصرف لبنیات به مردم ارائه گردد و اعتماد عمومی به مصرف لبنیات پاستوریزه بازگردد.

وی در ادامه اظهار داشت: توسعه فعالیت شرکت‌های صنعتی تولید لبنیات نظیر شرکت پگاه، حمایت و رونق بخش دامپروری سنتی و صنعتی را بدنبال خواهد داشت.

استاندار زنجان با اشاره به افزودن روغن پالم به محصولات لبنی تصریح کرد: افزودن روغن پالم به محصولات لبنی و انتشار خبر این اقدام در سطح جامعه موجب افزایش نگرانی مصرف‌کنندگان و در نتیجه به کاهش اعتماد عمومی منجر گرديد که کاهش مصرف لبنیات پاستوریزه را در پی داشت.

وی در ادامه افزود: مصرف مواد غذایی سودمند که مهمترین آن در بخش لبنیات و در راس آن شیر قرار دارد، باید در سبد غذایی خانوارها جایگزین مواد غذایی نامناسب و فست فودهای فرنگی شود.

درویش امیری با اشاره به ترویج فرهنگ استفاده از لبنیات و افزایش اعتماد عمومی در جامعه به اين بخش گفت: پیش از استقرار واحدهای صنعتی لبنیات، اقبال مردم به استفاده از محصولات سنتی بالا بود، پس از استقرار واحدهای صنعتی و تولیدات لبنیات پاستوریزه هجوم مردم به استفاده از این محصولات چشمگیر بود و در نهایت امروز با کاهش اعتماد مردم به استفاده از فرآورده لبنیاتی پاستوریزه در کشور، مردم مجددا به استفاده از لبنیات سنتی، محلی و طبیعی روی آورده اند.

ارسال نظرات