رئیس ستاد اقامه نماز استان مرکزی:

کم‌توجهی به مساجد، تخریب پایگاه‌های اعتلای مکتب اسلام است

رئیس استاد اقامه نماز استان مرکزی بی‌مهری و کم‌توجهی به مساجد را نیز نوعی تخریب این پایگاه‌های مهم اعتلای مکتب اسلام دانست و گفت: مسجد پایگاه مهم عبادی سیاسی و مرکز مهم مناسبات اجتماعی و فرهنگی جامعه اصیل اسلامی است.
کد خبر: ۸۸۰۴۴۵۴
|
۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۰

حجت‌الاسلام علی رودبارانی در گفت‌و گو با خبرنگار بسیج استان مرکزی؛ با اشاره به اهداف اجرای طرح «منهاج» گفت: هدف از اجرای این طرح ترویج فرهنگ اقامه نماز و رونق این فرهنگ متعالی در بین اصناف، بازاریان و فرخوانی آنها برای اقامه نماز در مسجد است که خوشبختانه این طرح در سطح اراک با موفقیت اجرا شد.

وی با تاکید بر نقش مبلغان و تبلیغ چهره به چهره افزود: یکی از عوامل موثر در اجرایی شدن این طرح در سطح شهرستان اراک فرستادن مبلغ یا روحانی به بازار سرپوشیده، برای پاسخگویی به سوالات و فراخوانی افراد برای حضور در مساجد و اقامه نماز اول وقت بود.

رئیس ستاد اقامه نماز استان مرکزی تصریح کرد: این طرح به خوبی در اراک اجرایی شد و خروجی خوبی هم به همراه داشت که ضمن رسیدن به اهداف طرح باعث شکل گیری رابطه خوب و صمیمی بین مردم و مبلغان شد.

حجت‌الاسلام رودبارانی ادامه داد: جلب مشارکت همگانی برای گسترش فرهنگ نماز در جامعه یکی از اهداف مهم این طرح است که در این طرح همه مردم، نهادها، انجمن‌ها، تشکل‌های غیردولتی و افراد علاقمند به مباحث دینی می‌توانند حضور داشته باشند.

اجرای طرح «منهاج» در سطح استان مرکزی

وی افزود: این طرح در سطح استان مرکزی در شهرستان‌های اراک، ساوه و تفرش که دارای بازار بودند اجرایی شد و در سایر شهرستان‌های استان نیز در مراکز خرید و فروشگاه‌ها اجرا شد.

رئیس استاد اقامه نماز استان مرکزی تصریح کرد: با توجه به منویات مقام معظم رهبری به ویژه پیام‌هایی که به اجلاس سراسری نماز ابلاغ می‌کنند، شناسایی و رسیدن به بسترهای جدید جهت اقدامات فرهنگی و توجه به گروه‌های اجتماعی مورد توجه ستاد اقامه نماز استان قرار دارد.

حجت‌الاسلام رودبارانی با تاکید بر حمایت سایر ارگان‌ها و دستگاه‌های اجرایی از طرح منهاج گفت: این طرح نیاز به پشتیبانی بیشتری دارد و می‌طلبد همه مسئولان و دستگاه‌های مربوطه در این راستا قدم عملی بردارند.

وی در پاسخ به این سوال که چرا مساجد تنها در زمان اقامه نماز پذیرای نمازگزاران و مردم است؟ گفت: باز بودن درب مساجد در تمام طول روز نیازمند برنامه‌ریزی و مدیریت است؛ می‌طلبد که خادمین مساجد آمد و شدهای به درون مسجد را کنترل کنند و از بروز هرگونه مشکلی جلوگیری کنند.

رئیس استاد اقامه نماز استان مرکزی تصریح کرد: مشکلی دیگر که در این زمینه وجود دارد این است که بیشتر خادمان به شکل پاره وقت در مساجد حضور دارند و تنها در زمان نماز پذیرای نمازگزاران هستند.

اقامه نماز صبح در 30 مسجد از 200 مساجد کلانشهر اراک/مساجد؛ مکانی برای شکل‌گیری تمدن اسلامی

حجت‌الاسلام رودبارانی با اشاره به تعداد مساجد موجود در سطح استان گفت: نزدیک به 2 هزار باب مسجد در سطح استان مرکزی وجود دارد که از این تعداد 200 باب مسجد در سطح شهرستان اراک است و از این تعداد نیز 155 مسجد فعال و در 30 مسجد این شهرستان نماز صبح نیز اقامه می‌شود.

وی افزود: اهمیت مساجد به اندازهای است که میتوان از آن به عنوان مرکزی برای شکلگیری تمدن اسلامی یاد کرد چراکه مهمترین جنبش‌های اسلامی از درون مساجد شکل گرفته است.

رئیس استاد اقامه نماز استان مرکزی بی‌مهری و کم‌توجهی به مساجد را نیز نوعی تخریب این پایگاه‌های مهم اعتلای مکتب اسلام دانست و گفت: مسجد پایگاه مهم عبادی سیاسی و مرکز مهم مناسبات اجتماعی و فرهنگی جامعه اصیل اسلامی است؛ از این‌رو غافل شدن از حضور و نقش آفرینی در پویایی مساجد با روح دینداری و گفتمان شیعی و انقلابی در تضاد است.

حجت‌الاسلام رودبارانی با تأکید بر اینکه همواره باید بهترین‌ها را برای پذیرش مسئولیت‌های ریز و درشت در مساجد انتخاب کنیم، گفت: برای حفظ و ارتقاء روند رشد مساجد به‌عنوان کانون‌های بی نظیر دینداری و معنویت باید برای جذب جوانان به مسجد برنامه مدون و کارآمدی داشته باشیم؛ به پویایی و پاکیزگی مساجد بیش از پیش توجه نموده و خادمان و فعالان در مسجد را از افراد خوشنام، پاکدست و پاک نیت و البته کارآمد انتخاب کنیم.

ترویج فرهنگ اقامه نماز بهترین راهکار  مبارزه با آسیب‌های اجتماعی

وی نقش دانشگاه‌ها را در تشویق و ترغیب جوانان به فرهنگ نماز مهم دانست و گفت: نمی‌توان از تأثیرگذاری این نهاد در تشویق دانشجویان به سمت نماز به راحتی گذشت. ترویج و نهادینه شدن فرهنگ نماز یکی از بهترین‌ راهکارها برای مقابله و مبارزه با آسیب‌های اجتماعی است.

رئیس ستاد اقامه نماز استان مرکزی تصریح کرد: ترویج فرهنگ نماز در این شهرستان نیازمند همکاری همه دستگاه‌ها به ویژه دستگاه‌های فرهنگی است.

کسب رتبه برتر توسط دانشگاه آزاد اسلامی اراک در ستاد اقامه نماز

وی با اشاره به اقدامات برجسته دانشگاه اراک و کسب رتبه برتر ستاد اقامه نماز گفت: خوشبختانه در دانشگاه آزاد اراک شاهد پیشرفت‌های زیادی در زمینه نماز هستیم ازجمله برگزاری 5 نماز جماعت به طور همزمان روزانه در این دانشگاه، که این امر باعث شده تا این دانشگاه رتبه اول ستاد اقامه نماز را به خودت اختصاص دهد.

حجت الاسلام رودبارانی با اشاره به اینکه مسئولان دانشگاهی باید رمینه پیشرفت فعالیت‌های نمازی را فراهم کنندف گفت: وجه تمام امور در جامعه و ادارات توجه به امر نماز، به خصوص نماز اول وقت و اهتمام به فرهنگ توسعه و ترویج نماز در حد توان است .

رئیس استاد اقامه نماز استان مرکزی در پایان خاطرنشان کرد: فرهنگ‌سازی بهترین راهکار برای گسترش و ترویج فرهنگ نماز و نمازخوانی در شهرستان است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات