مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان خبر داد

آغاز طرح توزیع شیر رایگان در مدارس هرمزگان

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان گفت: با هدف فرهنگ‌سازی و ارتقای سطح سلامت دانش‌آموزان در راستای فرایند یاددهی و یادگیری، طرح توزیع شیر رایگان از امروز در استان آغاز شد.
کد خبر: ۸۸۰۴۴۷۴
|
۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۱
به گزارش خبرنگارخبرگزاری بسیج هرمزگان به نقل از خبرگزاری فارس از بندرعباس، دانش هاشمی‌پور صبح امروز در جمع خبرنگاران در آیین نمادین توزیع شیر رایگان در دبستان شبل‌الحکمای ناحیه دو بندرعباس اظهار کرد: در این طرح تمامی دانش‌آموزان شاغل به تحصیل در هر سه مقطع تحصیلی و پیش‌دبستانی ضمیمه مدارس دولتی و غیردولتی و همچنین کارکنان شاغل در واحدهای آموزشی استان با جمعیتی بالغ‌ بر 350 هزار نفر زیرپوشش قرار دارند.

وی افزود: توزیع شیر استریلیزه رایگان دو تا سه نوبت در هر هفته است و تا پایان سال تحصیلی ادامه دارد.

هاشمی‌پور با بیان اینکه سال گذشته در اجرای این طرح 16.5 میلیون پاکت شیر بین 350 هزار جمعیت هدف توزیع شد، خاطرنشان کرد: به‌ طور میانگین سهم هر دانش‌آموز 46 پاکت شیر خواهد بود که پیش‌بینی می‌شود امسال نیز به همین میزان باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان هزینه این طرح را بالغ بر یکصد میلیارد ریال برای سال جاری اعلام کرد و گفت: این اعتبار از محل بودجه عمومی و هدفمندی یارانه‌ها تامین می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: انجام شایسته طرح با نظارت بر فرایند توزیع به دقت مورد توجه است و علاوه بر توجه به شاخص‌های دقیق بهداشتی، همکاران مدارس اهتمام کافی را به‌ منظور مصرف شیر در مدرسه خواهند داشت تا علاوه بر ایجاد نشاط صبحگاهی، سلامتی دانش‌آموزان را به همراه داشته باشد.

هاشمی‌پور تاکید کرد: توجه به اهمیت و نقش شیر در سلامت و رشد جسمی و فکری دانش‌آموزان ایجاب می‌کند اجرای این طرح با برنامه‌ریزی منظم و پایدار در دستور کار باشد که استان هرمزگان به‌ عنوان یکی از استان‌های برتر کشور در اجرای شایسته این طرح است.

ارسال نظرات