خبرهای داغ:
یکی از مراجع تقلید با اشاره به درج مقاله توهین‌آمیز علیه امام خمینی(ره) توسط روزنامه اطلاعات، گفت: هدف رژیم از این اقدام، سنجیدن فضای عمومی جامعه در زمان تبعید امام خمینی(ره) بود که ببیند این عالم فرزانه تا چه میزان در جامعه پیرو دارد.
کد خبر: ۸۸۰۴۴۸۷
|
۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۶
باید پرچم انقلاب را به دست ولی‌عصر(عج) برسانیم/ انتشار مقاله توهین‌آمیز علیه امام(ره) برای سنجش افکار عمومی
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت‌الله حسین نوری همدانی ظهر امروز در دیدار با رئیس شورای هماهنگی تبلیغات استان قم، با بیان اینکه بدون حرکت قیامی هیچ اصلاحی در جامعه صورت نمی‌گیرد، اظهار کرد: کلمه قیام در قرآن کریم به صورت مکرر آمده است که نشان از اهمیت این مسئله در دیدگاه خداوند دارد.

وی با اشاره به تکرار آیه 46 سوره سبأ در 11 نقطه صحیفه نور، گفت: معنی این آیه چنین است که خداوند می‌فرماید ای پیامبر به مردم بگو من شما را موعظه می‌کنم به اینکه اگر بخواهید جامعه را اصلاح کنید بدون قیام توفیقی حاصل نمی‌شود.

این مرجع تقلید با تأکید بر اینکه اگر کسی می‌خواهد قیام کند خدا او را یاری می‌کند که پیشرفت حاصل شود، تصریح کرد: زمانی که امام خمینی (ره) قیام کرد تنها بود ولی با شهامت علیه ظلم و بیداد ستم‌شاهی وارد میدان عمل شد و قیام کرد و به نتیجه رسید.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به فریاد با صلابت امام خمینی (ره) برای ترغیب مردم به قیام، بیان کرد: فریاد ای نجف ساکت ... ای قم ساکت ... اسلام درخطر است، همه را بیدار کرد.

این مدرس خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم با اشاره به حضور 60 هزار آمریکایی در کشورمان پیش از انقلاب، گفت: این افراد در کشورمان راحت و آزادانه جولان می‌دادند و با توجه به اینکه مصونیت سیاسی داشتند هر جرم و جنایتی را علیه مردم مظلوم ما انجام می‌دادند.

آیت‌الله نوری همدانی ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران در یک شب پیروز نشد، سال‌ها طول کشید تا مراحل مختلف طی شد تا توانستیم به پیروزی برسیم زندان‌ها، تبعیدگاه‌ها و ... همه شاهد اتفاقاتی بودند که در طول این سال‌ها بر مردم ما گذشت تا توانستند به حق خود برسند.

وی با اشاره به قیام 19 دی گفت: 17 دی‌ماه در روزنامه اطلاعات مقاله توهین‌آمیزی به قلم احمد رشیدی مطلق منتشر شد که در آن به شخصیت امام خمینی (ره) توهین شده بود و این مقاله فقط برای سنجیدن فضای عمومی جامعه نوشته شده بود تا ببینند بعد از چندین سال تبعید و دوری امام خمینی (ره) تا چه میزان مردم هنوز پیرو افکار ایشان هستند.

این مرجع تقلید ادامه داد: پس از این ماجرا با نشست و همفکری علما بازار تعطیل و علما به حمایت از امام خمینی (ره) پرداختند و دروس را تعطیل کردند و ساواک روز 19 دی شمار فراوانی از مردم و طلاب را به خاک و خون کشید.

آیت‌الله نوری همدانی با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی ایران برگرفته از جریان قیام عاشورای حسینی است، خاطرنشان کرد: این انقلاب زمینه‌ساز ظهور امام زمان (عج) بوده و ما باید تلاش کنیم تا پرچم انقلاب را به دست ولی‌عصر (عج) برسانیم.
ارسال نظرات