این روزها بیکاری آنچنان در کشور افزایش یافته که کمتر خانه ای را می توان یافت که در آن جوان تحصیلکرده و بیکار وجود نداشته باشد
کد خبر: ۸۸۰۴۵۱۶
|
۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۰۷:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج ازسیستان وبلوچستان: سیستان و بلوچستان با دارا بودن وسعت زیاد و همچنین آمار بالای جمعیت جوان بیشترین شمار بیکاران را به خود اختصاص داده است بنابراین جوانان و نوجوانان بسیاری به مشاغل کاذب روی آورده اند.

به رغم آمار بالای بیکاری در کشور، جوانانی نیز وجود دارند که با نیروی جوانی و تفکر قوی نه تنها برای خود بلکه برای شمار دیگری نیز ایجاد اشتغال کرده اند و درآمدی برای خود و دیگران ایجاد کرده اند.

جوانانی بسیاری وجود دارند که در راستای فرامین مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی در اندازه وسع خود گام برداشته و با تمامی توان در این راه تلاش می کنند که در این راستا خبرنگار اوشیدا به سراغ یکی از کارآفرینان سیستانی رفته که به رغم تحصیلات بالا به پرورش مرغ بومی روی آورده و از این طریق برای خود و چند تن دیگر به طور مستقیم و غیرمستقیم اشتغالزایی کرده است.

پرورش مرغ بومی از درامد خوبی برخوردار است

کارآفرین سیستانی عنوان کرد: به عنوان یک فرهنگی در شهرستان هامون مشغول به کار هستم و در حال حاضر نیز دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد حقوق خصوصی می باشم.

رضا سیرتی به خبرنگار ابسیج ابراز داشت: در سال گذشته از طریق بسیج سازندگی وامی جهت پرورش مرغ بومی دریافت کردم و در حال حاضر نیز در دو حیاط به طور جداگانه مرغ بومی، مرغ شاخدار و بوقلمون پرورش می دهم.

وی ادامه داد: اگر کسی واقعا قصد کار کردن داشته باشد به راحتی می تواند از طریق پرورش مرغ درآمد زایی کند.

سیرتی با عنوان اینکه، به جهت علاقه ای که داشتم به این کار روی آوردم افزود: از ابتدا قصدم تامین گوشت مصرفی خانواده بود تا از این طریق از بیرون گوشت خریداری نکنم.

کارآفرین سیستانی خاطرنشان کرد: مرغ محلی و تخم مرغ هایشان فروش خوبی دارد و مردم معمولا تخم مرغ ها را جهت گذاشتن در دستگاه می برند تا تا از این طریق به جوجه آوری و پرورش مرغ در منزل اقدام کنند.

مسولان موانع را از مسیر جوانان و کارآفرینان بردارند

کارآفرین سیستانی با بیان اینکه، حداقل ۱۰ خانوار از روستا از پیش بنده مرغ و تخم مرغ برده و برای خود پرورش می دهند تاکید کرد: اعتقادی به دستگاه ندارم بنابراین با استفاده از مرغ به شیوه ی کاملا اورگانیک و طبیعی اقدام به جوجه آوری می کنم و از دارو هم استفاده نمی کنم.

سیرتی با بیان اینکه از ۱۵ سال قبل به این کار روی آورده ام خاطرنشان کرد: اگر محل نگهداری و همچنین ظرف آبخوری طیور به ویژه جوجه ها تمیز باشد هیچ گونه تلفاتی وجود نخواهد داشت.

فرمانده پایگاه مقاومت شهید زوری با بیان اینکه، خوشبختانه در این کار با مشکلی مواجه نبودم تصریح کرد: هرکاری دارای سختی هایی است که باید با صبر و حوصله تحمل کرد تا به نتایج خوبی دست یافت.

وی همچنین گفت: اگر مسئولان همکاری لازم را داشته باشند و جوانان را با فراهم آوردن امکانات لازم و برداشتن موانع به اشتغال زایی ترغیب کنند بسیاری از مسائل مربوط به بیکاری رفع می شود.

سیرتی تاکید کرد: جوانان باید بدانند همه چیز درس و مشق نمی شود آگاهی داشتن، علم و دانش داشتن هیچ ایرادی ندارد و در هر برهه از زمان هم می شود علم آموخت ماهی را هر وقت از آب بگیریم تازه است اما اشتغال تنها پشت میزنشینی نیست بلکه راه های زیادی برای خود اشتغالی وجود دارد تنها باید اراده داشت.

فرمانده پایگاه مقاومت شهید زوری اظهار داشت: درخصوص ارائه وام و تسهیلات اشتغالزایی انتظار می رود مسولان نهایت همکاری را داشته و جلوی جوانان سنگ نیندازند چرا که اگر می خواهند سیستان پابرجا بماند و جوانان حفظ شوند باید در این زمینه فعالیت های بهتر و بیشتری انجام دهند و موانعی را که می توانند از مسیر جوانان بردارند تا شاهد رونق اقتصادی در سیستان و بلوچستان باشیم.

کار آفرین سیستانی همچنین افزود: اقتصاد مقاومتی در دست ماست و تنها با اراده و پشتکار مردم و مسولان محقق می شود و هیچ نسخه ای بهتر از آن نمی توان برای کشور ارائه داد.

سیرتی در پایان گفت: اقتصاد مقاومتی یعنی در زمینه هایی که می توانیم، فعالیت اقتصادی داشته باشیم و مایحتاج اولیه زندگی خود را تامین کنیم تا از این طریق علاوه بر تامین معاش خود به نظام و حکومت نیز یاری رسان باشیم.

ارسال نظرات