معاون فرهنگي كميته امداد اردبيل:

اعزام سه هزار مددجوي اردبيلي به اردوهاي زيارتي و تربيتي

امسال، سه هزار نفر از خانواده‌هاي تحت حمايت كميته امداد استان اردبيل به اردوهاي زيارتي، تربيتي و تفريحي اعزام شده‌اند.
کد خبر: ۸۸۰۴۵۱۷
|
۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۰۷:۱۸

به گزارش خبر گزاری بسیج از اردبیل به نقل از سايت خبري كميته امداد؛ محمد كياني، معاون طرح «شوق زيارت» به منظور ایجاد بستر مناسب برای رساندن کمک‌های مردمی به نیازمندانی که در حسرت زیارت امام رضا(ع) مانده‌اند اجرا می‌شود.

فرهنگي كميته امداد استان اردبيل با اشاره به اينكه در سال‌جاري سه هزار نفر از مددجويان تحت حمايت به اردوهاي زيارتي، تربيتي و تفريحي اعزام شده‌اند، گفت: یکی از مهمترین برنامه‌های کمیته امداد ارائه خدمات فرهنگی به خانواده‌هاي تحت پوشش است كه به منظور ارتقاي سطح فکری، فرهنگی و معنوی مددجويان برنامه‌های متنوعی براي آنان برگزار مي‌شود.

وي با بيان اينكه اردوهای زیارتی از جمله برنامه‌های با اهميت حوزه فرهنگی کمیته امداد محسوب مي‌شود، اظهار كرد: ایجاد نشاط روحی و روانی، تقویت باورهای دینی و اعتقادی، ایجاد روحیه خودباوری و آشنایی مددجویان با مسائل فقهی و اعتقادی مهمترين اهداف برگزاري اردو براي مددجويان تحت حمايت است.

كياني با اشاره به اينكه يك هزار نفر از مددجويان تحت حمايت با ياري خيران و نيكوكاران براي اولين بار به مشهد مقدس اعزام شده‌اند، بيان كرد: طرح «شوق زيارت» به منظور ایجاد بستر مناسب برای رساندن کمک‌های مردمی به نیازمندانی که در حسرت زیارت امام رضا(ع) مانده‌اند اجرا می‌شود، كه در قالب اين طرح تعداد كثيري از مددجويان رهسپار مشهد مقدس شده‌اند.

معاون فرهنگي كميته امداد استان با بيان اينكه 234 نفر از خانواده‌هاي تحت حمايت نيز راهي عتبات عاليات شده‌اند، گفت: اعزام مددجويان به سفرهاي زيارتي با هدف تقویت روحیه معنوی آنان و ترویج سبك زندگي اسلامي و فرهنگ ناب ارتباط با اهل بیت(ع) انجام مي‌شود كه تا كنون تاثيرات بسزايي در زندگي خانواده‌هاي تحت پوشش داشته است.

وي با اشاره به اينكه كميته امداد توجه ويژه‌اي به ارائه آموزه‌های قرآني و دینی به خانواده‌هاي تحت حمايت دارد، افزود: آموزش مهارت‌های زندگی با هدف تحکیم بنیان خانواده به مددجويان ارائه مي‌شود تا آنان بتوانند با آسيب‌هاي اجتماعي مقابله كنند.

ارسال نظرات