پروژه دوخطه‌کردن راه‌آهن زنجان به تهران از زیرساخت‌های مهم توسعه استان است و تکمیل و اتمام این پروژه در زمان مقرر ضروری است.
کد خبر: ۸۸۰۴۵۵۹
|
۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۶
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، استاندار زنجان در بازدید از پروژه دو خطه کردن راه آهن زنجان- تهران که با حضور معاون هماهنگی عمراني استانداری و فرماندار زنجان انجام شد، تکمیل پروژه دوخطه‌ نمودن راه‌آهن زنجان- تهران را برای مردم استان و سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان فعال در زنجان بسیار مهم و حیاتی توصیف نمود و گفت: اجرای این طرح که از مصوبات سفر ریاست محترم جمهوری و از پروژه هاي ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی کشور به شمار می‌رود بعنوان یکی از زیرساخت‌های مهم توسعه استان، ضروری است.

درويش اميري افزود: این پروژه از زیرساخت‌های مهم توسعه استان است و باید آن را در مدت مقرر پیمان، ظرف مدت 18 ماه آینده تکمیل نمود.

وی به اهمیت تکمیل پروژه دوخطه نمودن راه‌آهن زنجان- تهران بعنوان یکی از مصوبات سفر رئیس محترم جمهوری به استان زنجان اشاره نمود و افزود: این پروژه بدلیل کاهش هزینه‌های مالی کشور و تاثیراتی که در افزایش رفاه مردم منطقه دارد، در زمره مصوبات و تاکیدات ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی کشور نیز قرار دارد.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه از مجموع 170 کیلومتر طول این خط که به 4 بخش تقسیم شده ، 110 کیلومتر معادل 3 بخش در حوزه جغرافیایی استان زنجان و 1 بخش در حوزه استان قزوین واقع شده است، یادآور شد: اکنون بدلیل برودت هوا، اجرا با کُندی مواجه است که با بهبود شرایط جوی، روند اجرا سرعت خواهد یافت.

درویش امیری اجرای پروژه دوخطه‌ نمودن راه‌آهن زنجان- تهران را برای مردم استان و سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان فعال در زنجان بسیار مهم و حیاتی توصیف نمود و اظهار داشت: در استان زنجان به همراه 7 استان دیگر بدلیل نزدیکی به پایتخت، برقراری پرواز هوایی به تهران به صرفه نیست، لذا دوخطه نمودن راه‌آهن و استقرار قطارهای سریع‌السیر در این محور از ضرورت بالایی برخوردار است.

وی ضمن تاکید بر پیگیری تامین منابع مالی مورد نیاز جهت تکمیل و اتمام پروژه، ابراز امیدواری نمود بر اساس زمانبندی اعلام شده از سوی پیمانکاران و مجریان، طبق قرارداد در اجرای این پروژه تسریع و ظرف 18 ماه به بهره برداری برسد

ارسال نظرات