بر اساس قانون اساسی که میثاق نامه ملی به شمار می‌رود مردم نسبت به دولت و حاکمیت حقوقی دارند و مدیران باید در چارچوب قوانین، حافظ حقوق مردم بوده و به خواسته های آنان جامه عمل بپوشانند.
کد خبر: ۸۸۰۴۵۷۰
|
۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری، در جلسه شورای اداری شهرستان خدابنده که با حضور نماینده مردم این شهرستان در مجلس شورای اسلامی، فرماندار، جمعی از مدیران ستادی استانداری و بخشداران برگزار شده بود، سیاه‌نمایی و تضعیف عملکرد دولت را موجب مخدوش شدن پایه‌های نظام جمهوری اسلامی دانست و گفت: پایه‌های نظام بر خون پاک شهدا و فداکاری و جانفشانی جانبازان و ایثارگران استوار شده و با این اقدامات نمی توان تزلزلی در آن ایجاد نمود.

سید بیوک موسوی روز پنجشنبه منابع انسانی را مهمترین عامل توسعه یافتگی کشور برشمرد و افزود: مردم ایران شایسته برخورداری از بهترین خدمات با بالاترین سطوح استاندارد در کشور هستند.

وی با تاکید بر اینکه کوتاهی و عدم پاسخگویی مدیران در این دولت پذیرفته نیست، افزود: مدیران باید با روی گشاده و زبان خوش، همواره ارتباط مستمری با مردم داشته باشند و نسبت به مطالبات مردمی پاسخگو باشند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار به تدوین و رونمایی از منشور حقوق شهروندی توسط ریاست محترم جمهور اشاره نمود و خاطرنشان کرد: بر اساس قانون اساسی که میثاق نامه ملی به شمار می‌رود مردم نسبت به دولت و حاکمیت حقوقی دارند و مدیران باید در چارچوب قوانین، حافظ حقوق مردم بوده و به خواسته های آنان جامه عمل بپوشانند.

موسوی ارائه خدمت بی‌منت را هم بر مبنای موازین قانونی و هم موازین شرعی و انسانی از وظایف مدیران کشور برشمرد و گفت: وظیفه مدیران در هر دولتی، ارائه خدمت به آحاد ملت در حوزه های مختلف است.

وی همچنین بر ضرورت تلاش در جهت رفع و کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه تاکید نمود و با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری، خاطرنشان کرد: همه مدیران و مردم، بر اساس اعتقادات دینی و بعنوان یک وظیفه ملی و انسانی باید در راستای حفظ اقتدار نظام و کرامت انسانی در جامعه تلاش نمایند.

معاون استاندار در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این مطلب که در تهران بیش از 20 هزار معتاد و افراد بی‌خانمان با همکاری دولت، شهرداری و دستگاه‌های اجرایی مرتبط ساماندهی شدند، از عدم اطلاع رسانی و بیان دستاوردهای دولت در جامعه انتقاد نمود و اظهار داشت: متاسفانه ابتدا یک روزنامه که از محل بودجه بیت المال اداره می شود و دارای مصونیتی آهنی است، در راستای تخریب دولت در صفحه نخست خود، اقدام به انتشار تصاویری از گورخوابی تعداد اندکی معتاد متجاهر می نماید و با این اقدام، زمینه تخریب دستاوردهای 38 ساله جمهوری اسلامی را از سوی نشریات بیگانه وابسطه به عربستان صعودی و رژیم صهیونیستی در عرصه های بین المللی فراهم می کند.

موسوی با اشاره به اینکه کشور ونزوئلا با داشتن 40 درصد از جمعیت کشور ما و علیرغم برخورداری از درآمدهای نفتی بالا، برنامه‌های اقتصادی پیشین ما را دنبال می کرد که امروز با عدم موفقیت در عرصه اقتصادی نیازمند کمک‌های جدی است، افزود: اگر تدابیر مقام معظم رهبری و رفتار حکیمانه دولت‌ تدبیر و امیددر عرصه اقتصادی نبود امروز کشور ما نیز همان شرایط را داشت و وضعیت اقتصادی مشابه ونزوئلا منتظر ایران بود.

وی به موضوع دستیابی به خودکفایی گندم در کشور اشاره نمود و یادآور شد: حدود 12 سال پیش با مدیریت وزیر جهادکشاورزی کنونی، به خودکفایی گندم دست یافته بود ولی با تغییر دولت در آن زمان، تغییر سیاست‌های کشاورزی موجب شد تا سالانه مجبور به واردات 6 میلیون تن گندم به کشور بودیم و در زمان آغاز به کار دولت یازدهم میزان ذخیره سازی گندم کشور تنها به میزان 3 روز بود ولی در طی 3.5 سال گذشته با مدیریت عالی و استفاده از منابع انسانی تلاشگر، بار دیگر کشور به خودکفایی در زمینه گندم دست یافت.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری در ادامه سخنان خود دین را به معنی رعایت اخلاق عنوان داشت و گفت: ناامید نمودن مردم با دروغ و نادیده انگاشتن زحمات نیروهای خدمتگزار جامعه از دیانت به دور است.

وی به موضوع دریافت حقوق‌های نجومی از سوی تعدادی از مدیران اشاره نمود و اظهار داشت: بر اساس تصمیم‌سازی‌های انجام شده در سال 87، مبانی به منظور افزایش حقوق عده ای به تصویب رسیده و از میان بیش از 95 هزار مدیر در کشور، 300 مدیر که البته عمدتا خارج از بخش های دولتی فعالیت دارند، تخلفاتی نموده اند که باید حتما با این افراد برخورد جدی صورت پذیرد.

موسوی در پایان همدلی، همفکری و همگرایی مدیران و مسئولین استان را از نعمات الهی دانست و گفت: با وجود اتحاد و انسجام مردم و مسئولین شاهد ایجاد امنیت پایدار در سطح استان و کشور هستیم.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری به مسائل شهرستان خدابنده نظیر مشکلات کارکنان شهرداری قیدار اشاره نمود و رفع مشکل عدم پرداخت حقوق این کارکنان را خواستار شد.

گفتنی است در پایان این جلسه ضمن تقدیر از تلاش‌های عبداله غلامعلی خمسه و علی‌اصغر اصفهانی نژاد بخشداران سابق سجاسرود و افشار، حسین‌رضا رجبی بعنوان بخشدار جدید سجاسرود و بیت‌اله احمدی‌نژاد بعنوان بخشدار جدید افشار معرفی شدند.

لازم به ذکر است بازدید از پروژه کنارگذر قیدار، بیمارستان امیرالمومنین خدابنده و مرکز سلامت این شهرستان از دیگر برنامه های معاون سیاسی و امنیتی استانداری در این سفر یکروزه بود.

ارسال نظرات