محمد حسینی با بیان اینکه طرح برداشت ۱.۵ میلیارد دلاری از صندوق توسعه ملی امروز یا فردا در دستور کار کمیسیون است، گفت:صندوق توسعه ملی این مبلغ را در دست ندارد مگر اینکه طرح هایی قبلی را به تعویق بیاندازد.
کد خبر: ۸۸۰۴۵۷۵
|
۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، محمد حسینی  درباره طرح برداشت 1.5 میلیارد دلاری از صندوق توسعه ملی برای ایجاد اشتغال روستاییان گفت: این طرح فردا یا پس فردا در دستور کار کمسیون برنامه و بودجه است.

 وی ادامه داد: طبق برنامه ای که در مجلس مشخص شده است قرار است فردا یا پس فردا این طرح بررسی شود و پس از پایان بررسی برنامه ششم توسعه، یک هفته استراحت مجلس است که پس از آن قرار است به صورت فوریتی این طرح در صحن مجلس  بررسی و تعیین تکلیف شود.

 عضو کمیسیون برنامه و بودجه درباره ارزیابی اش از این طرح افزود: در حال حاضر یکی از معضلات کشور موضوع بیکاری است. در این زمینه باید اقداماتی انجام دهیم. برای ایجاد یک شغل پایدار در صنعت، رقم بالایی را باید هزینه کنیم. برای اینکه فشار بیکاری کاهش یابد نیاز است در بخش روستایی به مشاغل خانگی پرداخته شود، به عنوان یک سیاست این روش پذیرفته شده است. اما افرادی که بتوانند در مشاغل روستایی عهده دار شغلی بشوند کم هستند. با توجه به اینکه قشر جوان روستا ها کوچ کرده اند، باید بررسی بیشتری صورت گیرد. نگرانی یک روستایی پس از تولید محصول بحث فروش است.

 حسینی با بیان اینکه باید برای بازاریابی و فروش محصولات کشاورزی برنامه ریزی شود گفت:صندوق توسعه ملی این مبلغ را در دست ندارد مگر اینکه طرح هایی که در دستور کار داشته است را به تعویق بیندازد تا بتواند این مبلغ را تأمین کند.

حسینی با بیان اینکه در صورت تصویب طرح قرار است احکامی گنجانده شود تا مبلغ به انحراف نرود گفت:یکی از شاخص های برنامه ششم رشد 8 درصدی است که به عنوان یک آرمان از اولین برنامه توسعه وجود داشته است و تاکنون محقق نشده ولی امید است با توجه به منابع پیش بینی شده فضایی ایجاد شود که به بهبود فضای کسب و کار بیانجامد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه با اشاره به رویکرد دولت در برنامه ششم توسعه در بحث اشتغال زایی گفت: یکی از دغدغه های اصلی جامعه و همچنین مقام معظم رهبری پرداختن به بحث کار و مشکلات کارگری - کارفرمایی است که امیدواریم با تدوین برنامه ششم مورد توجه قرار گیرد.

 وی ادامه داد: با توجه به رکودی که در دو سه سال گذشته بر کشور حاکم است و خیلی از صنایع را دچار آسیب کرده است و همچنین درصد بسیار بالای فارغ التحصیلان بیکار در جامعه که بسیار نگران کننده است، رویکرد دولت در برنامه ششم این است که شرایطی را در جامعه ایجاد کند که با سرمایه گذاری و رفع موانع قانونی در حوزه های اشتغال و عملیاتی شدن آن، اقدامات مثبتی در این جهت انجام شود.

ارسال نظرات