خبرهای داغ:
در گفت و‌گو با یک کارشناس ارشد تربیت بدنی مطرح شد:

خطر بروز عوارض جسمانی در بانوان با استفاده از دستگاه های ورزشی بوستان ها

یک کارشناس تربیت بندی با اشاره به اقدام شهرداری ها در نصب دستگاه های ورزشی در بوستان ها گفت: جود مربیان آموزش دیده در بوستان‌ها برای استفاده درست از این دستگاه‌ها ضروری است.
کد خبر: ۸۸۰۴۶۰۳
|
۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۲
 به گزارش سرویس بسیج جامعه زنان خبرگزاری بسیج،پیروز کوماهی در گفت و‌گو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس،، به اقدام شهرداری در نصب دستگاه‌های ورزشی در بوستان‌ها اشاره کرد و گفت: سازمان ورزش شهرداری در طی سال‌های گذشته به دلیل استقبال زیاد عموم در امر ورزش اقدام به نصب دستگاه‌های ورزشی در بوستان‌ها کرد که این اقدام از سوی ارگان شهرداری با استقبال زیاد آقایان و خانم‌ها روبرو شد.

وی ادامه داد: تعداد دستگاه‌های موجود در فضای بوستان‌ها به صورت استاندارد باید ۲۱ دستگاه باشد اما به دلیل محدودیت در تعداد نصب دستگاه‌ها در برخی از بوستان‌های این رقم کمتر از حد استاندارد است.

این کارشناس ارشد تربیت بدنی تصریح کرد: استفاده از دستگاه‌های ورزشی موجود در بوستان‌ها حتما باید تحت نظر مربیان متخصص که از سوی شهرداری منتصب شده اند انجام گیرد اما عده زیادی از خانم‌ها بدون مشورت با این مربیان به طورخودسرانه از این دستگاه‌ها استفاده می‌کنند که این امر موجب یکسری آسیب دیدگی‌های بدنی در این افراد می‌شود و در برخی مواقع ممکن است عواقب جبران ناپذیری داشته باشد.

این کارشناس دستگاه‌های ورزشی در فضای بوستان‌ها به عوارض استفاده نادرست از دستگاه‌ها اشاره کرد و افزود: به طور مثال خانمی که بدون نظارت مربی از دستگاه چرخش بالا تنه استفاده می‌کند به مرور زمان دچار آسیب‌های ستون فقرات می‌گردد به همین خاطر آگاهی از نحوه استفاده از این دستگاه‌ها برای افراد الزامی است.

وجود کارشناسان مربوطه در بوستان‌ها به تعداد مکفی ضروری است

کوماهی، وجود مربیان آموزش دیده در بوستان‌ها برای استفاده درست از این دستگاه‌ها را ضروری دانست و اظهار کرد: به تعداد کافی مربیان آموزش دیده در این زمینه در بوستان‌ها وجود ندارد و این امر باعث شده است تا خیلی از خانم‌ها به طور خودسرانه از این دستگاه‌ها استفاده کنند و به همین خاطر وجود کارشناسان مربوطه در بوستان‌ها به تعداد مکفی ضروری است.

این مدرس خاطر نشان کرد: متاسفانه خیلی از خانم‌ها هنوز نمی‌دانند که استفاده از دستگاه‌های ورزشی در بوستان‌ها نیازمند مربی آموزش دیده است و این عدم آگاهی مشکلاتی را برای این افراد به وجود اورده است و نقش رسانه‌ها در این زمینه بسیار نقش مهم و تاثیرگزاری است.

این کارشناس ارشد تربیت بدنی افزود: هر فردی صلاحیت استفاده از این دستگاه‌ها را ندارد و در مواردی دیده شده است که خانم میانسالی به طور مفرط از این دستگاه‌ها استفاده کرده است یا کودکی در حال بازی با این دستگاه‌ها است که این موارد باید حتما به افراد گوشزد شود.

انتهای پیام/غ

ارسال نظرات
آخرین اخبار