مدیر کل کمیته امداد استان زنجان:

توانمندسازی ابتدا باید در قوای ذهنی مددجویان منجر به اندیشه شود

توانمندسازی ابتدا باید در قوای ذهنی مددجویان منجر به اندیشه و سپس روحیه کار آفرینی و خوداتکایی در آنها ایجاد شود.
کد خبر: ۸۸۰۴۶۱۶
|
۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان مدیر کل کمیته امداد استان و مدیرکل منابع طبیعی استان زنجان به منظور تعامل بیشتر در توانمندسازی محلی مددجویان دیدار و گفت‌وگو کردند.

مدیر کل کمیته امداد استان زنجان در این دیدار با اشاره به اینکه رویکرد کمیته امداد در دهه چهارم خدمت رسانی توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت و شکوفایی استعدادهای خانواده‌ها است، گفت: نوآوری در عرصه ملی با اجرای برنامه‌های فرهنگی‌، ترویج سبک زندگی دینی، توسعه مشاغل خانگی و ترویج فرهنگ کار و تلاش در بین خانواده‌ها از دیگر رویکردهای کمیته امداد در این دهه است.ایجاد مشاغلی متناسب با ساخت روستاها و ظرفیت‌های بالقوه موجود درآنها موجب مهاجرت معکوس خواهد شد.

هدایت صفری با اشاره به اینکه توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد، مستلزم ایجاد زیرساخت‌های لازم در جامعه است، افزود: توانمندسازی خانواده‌ها با ارائه آموزش‌های مهارتی، ایجاد مشاغل خانگی، فرهنگ کارآفرینی و ایجاد مشاغل خرد و کلان برای خانواده ها صورت می‌گیرد.

وی در ادامه اظهار داشت: توانمندسازی ابتدا باید در قوای ذهنی مددجویان منجر به اندیشه و سپس روحیه کار آفرینی و خوداتکایی در آنها ایجاد شود.

وی در ادامه به ملزومات توانمندسازی خانوادهها در مناطق روستایی اشاره کرد و افزود: برای تحقق توانمندسازی مددجویان در روستاها باید مشاغلی متناسب با ساخت روستاها و ظرفیت‌های بالقوه موجود درآنها ایجاد شود تا اولا صرفه اقتصادی برای مجریان آن داشته باشد و ثانیا مزیت‌های روستاها تقویت شود تا اثر بخشی لازم را در این حوزه داشته باشد.

صفری با بیان اینکه امروزه در دنیا کار آفرینی ها کارآفرینی سازمانی است ، افزود: برای حل این مشکل باید با هم افزایی دستگاه‌های مختلف فعالیت‌های جزیره‌ای به فعالیتهای زنجیره‌ای و اثربخش تبدیل شده و سپس اقدامات مربوط در زمینه اشتغالزایی انجام شود.

وی تصریح کرد: در بحث اشتغالزایی کمیته امداد این آمادگی را دارد که با ایجاد طرح‌های گلخانه‌ای، شبکه‌سازی و خوشه‌سازی، طرح‌های متناسب با بافت روستاها و ظرفیت‌های موجود درآن را با همکاری منابع طبیعی اجرایی کند.

مدیر کل کمیته امداد استان زنجان با بیان اینکه هم اکنون حلقه مفقوده درروستاها داشتن شغل است، گفت: اگر زیر ساخت‌ها در روستاها فراهم شود و کار آفرینی اتفاق بیفتد مهاجرت معکوس رخ داده و رشد و شکوفایی روستاها را شاهد خواهیم بود.

صفری با بیان اینکه اراضی ملی می‌تواند به زیرساخت‌های توسعه تبدیل شود، افزود: اگر با طبیعت مصالحه و آشتی کنیم و این موضوع از شعار به گفتمان و دغدغه به جریان سازی تبدیل شود رشد و توسعه روستاها را درپی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه رقابت امروز در حوزه اقتصاد بازارسازی برای محصولات است و دراین زمینه الگوهای موفقی در کمیته امداد وجود دارد، افزود: از جمله این طرح‌ها فرش‌های تولیدی است که در درآمد خانواده ها تاثیر بسزایی دارد.

در ادامه نیز مدیر کل منابع طبیعی استان زنجان با بیان اینکه هدف از اجرای طرح توانمندسازی محلی زمینه سازی برای ایجاد شغلهای جدید درروستاها و تقویت معیشت مردم است، اظهار کرد: حفظ منابع طبیعی،شادابی و طراوت محلات نیز از دیگر اهداف اجرای طرح توانمندسازی محلی است.

وی با اشاره به اینکه کمیته امداد همواره حامی طبیعت و سرسبزی است، افزود: هم‌راستایی برنامه‌های دو دستگاه در این حوزه و ارائه آموزشهای لازم برای ایجاد شغل‌ های جدید و بازاریابی و فروش محصولات تولیدی در روستاها موجب تحقق این امر می شود.

ارسال نظرات