هفتمین جشنواره مردمی فیلم عمار در حالی شب گذشته به کار خود پایان داد که انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس با داشتن ۱۱ فیلم در بخش های مختلف مسابقه، تنها ۲ نامزدی در بخش بهترین فیلم داستانی را به دست آورد.
کد خبر: ۸۸۰۴۶۶۴
|
۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۱

به گزارش سرویس بنیاد فرهنگی روایت خبرگزاری بسیج ،هفتمین جشنواره مردمی فیلم عمار در حالی شب گذشته به کار خود پایان داد که انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس با داشتن ۱۱ فیلم در بخش های مختلف مسابقه، تنها ۲ نامزدی در بخش بهترین فیلم داستانی را به دست آورد.

گفتنی است انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس در هفتمین جشنواره مردمی فیلم عمار، با داشتن ۱۱ فیلم در بخش های مختلف مسابقه یکی از فعال ترین حاضران در جشنواره امسال بود که در سه بخش داستانی، مستند و انیمیشن با نمایندگانش حضور داشت.

فیلم های«نیستان» ساخته ابراهیم ایرج زاد و«حذف کامل» ساخته محمد علی رخشانی از محصولات انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس فیلم هایی بودند که در بخش بهترین اثر داستانی نامزد دریافت جایزه شدند اما فانوس، لوح تقدیر و جایزه ویژه این بخش را به دیگر نامزدها واگذار کردند، در این بخش هیأت داوران ضمن تقدیر از «قابلمه»، «جیب کت»، «سرباز» و «مامان بازی»، لوح افتخار این بخش را به اثر «تیوب» کارگردانی سید صدرالدین فردوسی اهدا کردند و جایزه دیگر دستاورد فنی و لوح افتخار جلوهای ویژه به محمدحسن فلاح برای اثر فضای مجازی تعلق گرفت. فانوس بهترین اثر داستان کوتاه به اثر دوئل به کارگردانی سید محمدرضا خردمندان رسید.بخش جایزه ویژه اثر مستند داستانی کوتاه به «روزی روزگاری در شرق» به کارگردانی حامد بذرافکن اختصاص یافت.

فیلم های راه یافته انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس به بخش های مسابقه جشنواره عمار عبارتند از :

در بخش داستانی فیلم های «نیستان» ابراهیم ایرج زاد، «حذف کامل» محمد علی رخشانی، «مادر» علی ثقفی،«ننه هما» داوود جلیلی و «سلیمه» ساخته علی خسروی

در بخش مستند  فیلم های «لالایی بر فراز کوه های برف گیر» حسن قهرمانی،«هزار و یکمین سنگر» امیر حسین نوروزی،«غریبه و آب» سید سجاد آوینی، «خاک تشنه» محمد علی شعبانی و« اسماعیل فرزند اقبال » ساخته ماکان عاشوری

و در بخش انیمیشن فیلم «پهلوی ها» ساخته مهدی نقویان

گفتنی است در آیین اختتامیه هفتمین جشنواره مردمی فیلم عمار آثارِ، آغازی بر یک پایان بهترین اثر بخش تولیدات رادیویی، جزیره فارسی بهترین اثر بخش جنگ نرم، دوئل بهترین مستند داستانی کوتاه، سلام بهترین مستند داستانی بلند، ترمینال غرب بهترین فیلم بلند داستانی انتخاب شد.

ارسال نظرات