خبرهای داغ:
فعال اجتماعی مطرح کرد: ایستادگی امیرکبیر در مقابل همه زورگویان آن هم در شرایط دشوار زمان از مهم‌ترین علل شناخته شدن و ماندگاری نام امیرکبیر در طول تاریخ است.
کد خبر: ۸۸۰۴۶۶۸
|
۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۴

فاطمه جهانبخش فعال اسیاسی و اجتماعی در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین،به مناسبت ترور امیرکبیر و درخصوص ویژگی‌های ایشان اظهار کرد: امیرکبیر در دورانی به صدارت رسید که در واقع یکی از تاریک‌ترین دوران تاریخی ایران بود.

وی اضافه کرد: در دوران صدارت امیرکبیر کشورهای خارجی چون روسیه، انگلیس و فرانسه در تمام امور داخلی ایران دخالت داشتند و ایران به شدت درگیر درگیری‌های مرزی با روسیه بود.

این فعال اجتماعی تبیین کرد: ایستادگی امیرکبیر در مقابل همه آن هم در شرایط دشوار آن زمان از مهم‌ترین علل شناخته شدن و ماندگاری نام امیرکبیر در طول تاریخ است.

جهانبخش ضمن مقایسه تطبیقی وضعیت و رخدادهای زمان امیرکبیر با وضعیت جامعه امروز تصریح کرد: همانطور که می‌بینیم امروز هنوز هم جاسوسی و دخالت کشورهایی نظیر انگلیس و امریکا هم‌چنان در کشور ادامه دارد و دولت‌های استکباری هر لحظه به دنبال برنامه‌ای جدید برای براندازی نظام جمهوری اسلامی هستند.

وی ادامه داد: لازم است امروز دولتمردان ما همچون امیرکبیر در برابر ظلم و ستم و دخالت‌های بیجای استکباران جهانی مقاومت و ایستادگی کنیم.

این فعال اجتماعی دیپلماسی امیرکبیر را از اصلی‌ترین ویژگی‌های شخصیتی ایشان عنوان کرد و گفت: امیرکبیر چون کاملا به حق و عملکرد خود واقف بودند هیچ‌گونه عقب‌نشینی را نمی‌پذیرفتند.

جهانبخش در خاتمه خاطرنشان کرد: امروز ما از دولتمردان انتظار داریم که همچون امیرکبیر عمل نمایند به این معنا که هرگز حرف زور را برای ملتی که همواره مظلوم واقع شذه است نپذیرند.

1005/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها