رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تاکید دارد که حفظ وحدت یکی از پیام‌های مهم دفاع مقدس بود که نباید مورد غفلت واقع شود.
کد خبر: ۸۸۰۴۶۷۰
|
۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۶
به گزارش سرویس راهیان نورخبرگزاری بسیج،  سردار سرتیپ بهمن کارگر شنبه 18 دی در مراسم تکریم و معارفه مدیران کل پیشین و جدید بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس سخن می‌گفت،، با اشاره به اینکه جایگاه نظام جمهوری اسلامی امروز بسیار در جهان فاخر و ارزشمند است، گفت: دفاع مقدس کلید وحدت در این نظام است چون در آن تمام اقشار مردم از هر طیف، سلیقه،‌ دین و مذهبی حضور داشتند.

کارگر با انتقاد از طرح اختلاف و نقدهای برخی مسئولان از یک‌دیگر با استفاده از رسانه‌ها، گفت: چرا مسئولان کشورمان باید از طریق رسانه‌ها با هم حرف بزنند و مردم را نگران کنند. ما باید تابع فرمایشات مقام معظم رهبری باشیم و وحدت خود را حفظ کنیم همانطور که در دفاع مقدس نیز به دلیل وحدت و همدلی پیروز شدیم.

وی با تأکید بر اینکه مسئولان باید با یکدیگر همدل بوده و وحدت داشته باشند، گفت: هر کسی که ممکن است یک سلیقه سیاسی داشته باشد اما مهم حفظ نظام است که از اوجب واجبات است و مردم باید امیدوار باشند.

کارگر با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی ایران در دفاع مقدس تثبیت شد، گفت: تثبیت نظام در دفاع مقدس بود و دفاع  مقدس امام را هم به آزمون گرفت چرا که بعد از انقلاب اسلامی انگلیسی‌ها و شوروی‌ها می‌گفتند که به دلیل اشتباه ما شاه سقوط کرد و انقلاب اسلامی پیروز شد اما مدیریت امام در تهاجمی که واقع شدیم آن هم با دست خالی موجب پیروزی ما شد و این وعده‌ای است که خداوند به بندگان خود داده است که اگر شما حرکت کنید، من هم شما را یاری می‌دهم.

وی با بیان اینکه در سنت الهی ملتی که ایستادگی و مقاوت کرد، پیروز خواهد شد و مردم ایران نیز این‌گونه بودند، گفت: امنیتی که امروز داریم مرهون رشادت‌های خانواده‌های شهدا و ایثارگران است و عزت جمهوری اسلامی در گرو از خودگذشتگی شهداست.

کارگر با بیان اینکه امروز جمهوری اسلامی یکی از بزرگترین قدرت‌های جهان است نه فقط منطقه و در تمام معادلات جهانی نقش ایفا می‌کند، گفت: این جمهوری اسلامی ایران بود که عراق، یمن، لبنان، غزه و فلسطین را نجات داد و این الگوی دفاع مقدس ما باعث شد تا سوریه و عراق نجات پیدا کنند و این همان مدل دفاع مقدسی است. اینکه می‌گویند جمهوری اسلامی به عراق و سوریه نیرو اعزام می‌کند دروغ بسیار بزرگی است چرا که نیروهای ما کارهای مستشاری انجام می‌دهند و آن هم صدور روش دفاع مقدس است.

وی با تأکید بر اینکه نباید تنها از بعد نظامی به دفاع مقدس نگاه کنیم، گفت: هر پیشرفتی که در کشور ما رخ داده است از برکت دفاع مقدس است و اصولاً تا زمانی که روحیه انقلابی در کشور باشد، هیچ‌گاه شکست نمی‌خوریم.

کارگر در ادامه بر اهمیت توجه به مردم از سوی مسئولان تأکید کرد و گفت: مسئولان باید بدانند که خدمتگزار مردم هستند همان‌طور که امام راحل و رهبری نیز فرمودند که ما به نوکری مردم افتخار می‌کنیم، مسئولان نیز باید اینگونه باشند.

وی با بیان اینکه ما در دفاع مقدس اسلام را دیدیم، گفت: باید قدر امنیت امروز کشورمان را بدانیم گرچه مشکلات داریم و تمام کشورها هم مشکلات دارند.

کارگر با تأکید بر اینکه ملت ایران درباره دفاع مقدس توجیه هستند، چون این مردم بودند که در دفاع مقدس پیروز شدند، گفت: پیروز دفاع مقدس  تنها نیروهای مسلح نیستند. آن‌ها تنها خدمتگزار مردم هستند.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه رضایت مردم، رضایت خداست، گفت: هرجا مردم وارد شدند، ما پیروز شد و در دفاع مقدس نیز همین‌طور بود و این هم هنر امام راحل بود.

کارگر یادآور شد: نقش امام راحل به عنوان فرماندهی قوا در دوران دفاع مقدس مغفول واقع شده و این همان نقشی است که امروز مقام معظم رهبری نیز در فرماندهی نیروهای مسلح و حفظ نظام جمهوری اسلامی بر عهده دارند.

وی ضمن گرامیداشت یاد فداکاری‌ها و جانفشانی‌های مدافعان حرم گفت: امروز اگر مدافعان حرم نبودند، ما باید در فارس، تهران و همدان با داعش می‌جنگیدیم لذا باید قدر این نعمت‌ها را بدانیم و درست است که مشکلات در عرصه‌های فرهنگی و اقتصادی وجود دارد اما مسئولان ما باید درس بگیرند.

کارگر با بیان اینکه استان فارس ۳۸ هزار جانباز و بیش از 2700  آزاده تقدیم نظام کرده است، تاکید کرد: هیچگاه این امکان ندارد که ما ایران را در جایی بخواهیم ترسیم کنم اما نامی از فارس در آن نباشد.

وی با یادآوری اینکه فارس در دفاع مقدس نیز یکی از استان‌های فعال بود و چندین یگان از آن در دفاع مقدس حضور داشتند، گفت: نیروهای ارتش، سپاه، بسیج، نیروی انتظامی در قالب تیپ ۵۵ هوابرد ارتش، لشکر ۱۹ فجر و لشکر ۳۳ المهدی(عج) از استان فارس در عرصه‌های مختلف دفاع مقدس به ایفای نقش پرداختند.

کارگر همچنین با قدردانی از خدمات سردار خداداد ابراهیمی طی دو سال تصدی مسئولیت در استان فارس، سرهنگ حمیدرضا گرامی را به‌عنوان مدیرکل جدید حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس معرفی کرد.

منبع: ايسنا
ارسال نظرات