مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان چهارمحال و بختیاری استفاده از آبگرمکن‌های خورشیدی را راهکاری مناسب برای جلوگیری از نابودی جنگلهای استان عنوان کرد.
کد خبر: ۸۸۰۴۶۹۳
|
۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۱
با گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ علی محمدی مقدم در نشست خبری خود با اصحاب رسانه و مطبوعات استان به مناطق صعب العبور اشاره کرد و گفت: برخی مناطق به دلیل صعب العبور بودن و دسترسی نداشت به سوخت‌های فسیلی نیاز خود را از جنگل‌ها تامین می‌کنند که برای جلوگیری از نابودی جنگلهای باید از آبگرمکن‌های خورشیدی استفاده کرد.
 
وی به بسته‌های حمایتی برای خرید آبگرمکن‌های خورشیدی در مناطق محروم و صعب العبور اشاره کرد و خاطرنشان کرد: برای خرید این دستگاه‌ها آورده مردمی ۵۰ درصد و آورده دولت ۵۰ درصد می‌باشد.
 
این مسئول با بیان اینکه ۸ دشت استان ممنوعه می‌باشد افزود: استان چهارمحال و بختیاری ۱۱ دشت دارد که به علت برداشت بیش از حد آب از این دست‌ها ۸ مورد ممنوعه اعلام شده است.
 
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان با اشاره به وجود ۵ هزار حلقه چاه در استان تصریح کرد: ۷۰ درصد از آب مصرفی استان از آب‌های زیر زمینی تامین می‌شود.
 
محمدی مقدم در ادامه اظهار کرد: در استان چهارمحال و بختیاری ۳ برابر مراتع دام وجود دارد که این موضوع نابودی مراتع را به همراه خواهد داشت.
 
وی مشارکت مردم در حفظ منابع طبیعی را موثرترین روش دانست و عنوان کرد: کاشت گیاهان دارویی فواید زیادی برای منابع طبیعی استان به همراه دارد که می‌توان به توسعه فضای سبز، تولید آب، حفظ خاک و درآمدزایی اشاره کرد.
 
این مسئول بیان کرد: در جهت جنگل‌کاری اقتصادی باید به کاشت گونه‌های جنگلی از جمله انجیر کوهی، زالزالک، بادام و.... پرداخت.
ارسال نظرات