کارشناس فضای مجازی در گفتگو با «بسیج»:
محمود فرامرزی گفت: مالکیت بر کامپیوتر برای فرزندان باعث می‌شود تا آن‌ها به والدین خود اجازه رصد و کنترل رایانه شخصی خود را به والدین ندهند.
کد خبر: ۸۸۰۴۶۹۶
|
۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۵

محمود فرامرزی کارشناس امور کودکان و نوجوانان و فضای مجازی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج با اشاره به روش‌های پیشگیرانه در استفاده از اینترنت و فضای مجازی برای کودکان و نوجوان و نحوه استفاده صحیح از اینترنت گفت: ازآنجاکه کودکان و نوجوانان در برابر خطرات دنیای مجازی آسیب‌پذیرترند و باید راه و روش‌های توسط والدین اتخاذ گردد تا فرزندان آسیب کمتری ببیند.

وی در ادامه با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین تصمیم‌ها برای کاهش خطرات احتمالی استفاده از فضای مجازی، مکانی است که برای رایانه در خانه انتخاب می‌شود، یادآور شد: کودکان نباید با رایانه و اینترنت تنها در اتاق درب بسته بمانند و باید کامپیوتر را در مکانی پر رفت‌وآمد از خانه قرارداد.

این کارشناس فضای مجازی با بیان اینکه فرزندان نباید مالکیت شخصی بر رایانه داشته باشند، خاطر نشان کرد: مالکیت بر کامپیوتر برای فرزندان باعث می‌شود تا آن‌ها به والدین خود اجازه رصد و کنترل رایانه شخصی خود را به والدین ندهند.

وی در پایان با اشاره به اینکه فرزندان شما در سنین مختلف کنجکاوی‌هایی درباره برخی مسائل دارند که مرجع پاسخ به آن‌ها باید شما یا فردی قابل‌اطمینان باشد، عنوان کرد: اگر آن‌ها به شما اعتماد نکنند و تصمیم بگیرند پاسخ پرسش‌هایشان را شخصاً و از طریق اینترنت پیدا کنند ممکن است به منابعی برخورد کنند که به‌هیچ‌وجه قابل‌اطمینان نیستند و حتی مطالبی خلاف واقع ارائه می‌دهند. قرار دادن رایانه در چنین مکانی حس کنجکاوی فرزندانتان را درباره برخی مسائل خاص، کنترل می‌کند.

ارسال نظرات