سردار علی استاد حسینی گفت: در استان البرز محرومیت و سرمایه وجود دارد در حالی که اگر همفکری داشته باشیم میتوانیم با استفاده از همین سرمایه های موجود داخلی محرومیت ها رابا کمک یکدیگراز بین ببریم .
کد خبر: ۸۸۰۴۷۸۳
|
۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، تفاهم نامه همکاری فی مابین سپاه امام حسن مجتبی(ع) استان البرز و دانشگاه آزاد واحد کرج انجام شد.

در راستای ارتقای سطح همکاری های علمی پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی با نهادها و سازمان های دولتی کشور تفاهم نامه فی مابین آقای دکتر بهروز میرزا رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز و سرتیپ دوم پاسدار علی استاد حسینی فرمانده سپاه امام حسن مجتبی(ع) استان البرز منعقد و به امضا رسید.

با استفاده از سرمایه های داخلی میتوان محرومیت را از بین برد 

در این نشست ترکاشوند مسئول بسیج سازندگی سپاه استان البرز اظهار داشت: با توجه به فضای مناسبی که دانشگاه آزاد به جهت علمی دارا است، در فعالیت ها و مسائل مشترک بتوانیم هم افزایی ایجاد کنیم.

وی افزود: در حال حاضر تعامل به بهترین سطح خود رسیده است و دانشگاه آزاد کرج ظرفیت بسیار بزرگی در استان، کشور و حتی فرا کشوری دارد.

ترکاشوند تصریح کرد: در بین سطح های مختلف بسیج اقشار با دانشگاه آزاد به اشتراکات خوبی رسیده ایم و با مدیریت موفق دکتر میرزا ما را برآن داشت تا این رابطه علمی را با دانشگاه آزاد برقرار کنیم تا بتوانیم به عنوان یک بازوی قوی و اجرایی در کنار یکدیگر هم افزایی خوبی را ایجاد کنیم .

مسئول بسیج سازندگی سپاه استان البرز عنوان کرد: با تشکیل جلسات متعدد با دکتر میرزا مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی کرج به این نتیجه رسیدیم که با وجود بسیج علمی، بسیج پژوهشی، بسیج مهندسین کشاورزی، بسیج عمران، بسیج صنعت و بسیج سازندگی میتوانیم با کمک همدیگر و ایجاد ارتباطات خوب یک الگوی بسیار مناسبی برای کشور در سطح علمی ایجاد کنیم.

در ادامه این نشست، دکتر میرزا رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کرج گفت: دانشگاه آزاد 18 تفاهم نامه در استان البرز منعقد کرده است، اما این تفاهم نامه کامل ترین تفاهم نامه است و نشان می دهد به خوبی روی آن کار شده است و تمام موارد حقوقی در آن رعایت شده است.

وی افزود: ظرفیت های زیادی در دانشگاه البرز وجود دارد که بیش از 700عضو هیئت علمی تمام وقت در دانشگاه مشغول به تدریس، آموزش و پژوهش هستند و حدود 300آزمایشگاه ، کارگاه، کتابخانه و سایت اینترنتی فعال در دانشگاه وجود دارد.

رئیس دانشگاه آزاد کرج بیان داشت: امکانات خوب و قابل قبولی در دانشگاه ازاد وجود دارد که میتواند علاوه بر خدماتی که در اختیار دانشجویان قرار میدهد در سایر دستگاه ها و نهاد های شهری و استان مورد استفاده قرار گیرد و خرسند هستیم که از امکانات موجود جهت رفع نیاز ها و مسائل و مشکلات بهره مند شویم.

وی گفت: سپاه کارنامه بسیار درخشانی در طول 37 سال گذشته داشته است و در 8 سال دفاع مقدس توانستند مردانه از مرز و بوم کشور دفاع کنند و پس از آن در دوران سازندگی و همه صحنه ها خوش درخشیدند و کارنامه بسیار درخشان و توانمندی های زیاد در بخش های مهندسی و فعالیت های اجتماعی دارد،و ما خوشحال میشویم که این تفاهم نامه را با سپاه داشته باشیم و کار های مشترکی در بین دانشگاه و سپاه صورت بگیرید و از امکانات هر دو طرف بهره مند شویم.

وی اظهار داشت: در کشوری که شعار اصلی امسال آن اقصاد مقاومتی، اقدام و عمل است، همین تفاهم نامه ها و همکاری های دستگاه ها میتواند در جهت رفع نیاز های کشور موثر باشد و در جهت استفاده از ظرفیت های داخلی بتوانیم حداکثر استفاده را ببریم.

وی افزود: دانشگاه آزاد از نظر فنی مهندسی، علوم پایه و علوم انسانی همواره به روز رسانی میشود و میتواند در جهت آموزش های دوره های تخصصی کوتاه مدت به نیروهای سپاه خدماتی ارائه بدهد و از دانشی که وجود دارد در جهت به روز کردن نیروهی شاغل در سپاه بهره مند شده و ما نیز متقابلا از امکانات و توانایی های این ارگان در چهارچوب تفاهم نامه ها به صورت عملیاتی و اجرایی بهره مند شویم و خدمتی در جهت ارتقاء سطح کیفیت استان و شهر کرج داشته باشیم.

سردار علی استاد حسینی در پایان این جلسه با بیان اینکه  ظرفیت های زیادی در  داخل کشور برای کار وجود دارد گفت: اگر هم افزایی صورت جدی انجام شود مشکلات کشور حل خواهد شد.

وی یکی از علت هایی که از ظرفیت های موجود کشور استفاده نمیشود را عدم توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری دانست و افزود: برای مقام معظم رهبری خدمت رسانی به مردم اولیت دارد ولی متاسفانه مسئولینی که بر سر کار می آیند توجه به این مطلب ندارند که امروز باید به مردم خدمت کرد، و خدمت کردن تفاوتی ندارد در هر جایی باشد و این جزو مسائلی است که در کشور هنوز حل و فصل نشده است.

سردار علی استاد حسینی عنوان کرد: امسال در حکمی که به آقای غیب پرور داده شده است، توصیه به ایجاد گروه های اندیشه ورز شده است و اگر موارد بر مبنای یک اصول صحیح و درست شکل بگیرد و از قبل روی ان کار شود نتیجه بهتری خواهد داد و این ظرفیت در دانشگاه و سپاه برای همکاری وجود دارد.

وی با بیان اینکه بیست و یک قشر بسیج در همه زمینه ها وجود دارد که نخبگان نیز در آن قرار دارند اظهار داشت: همه در اقشار مختلف در حال فعالیت هستند و ما باید انجام طرح ها در زمینه های مختلف میتوانیم به یکدیگر و مردم کمک کنیم.

فرمانده سپاه استان البرز بیان داشت: پتانسیل ها و ظرفیت های زیادی در سپاه وجود دارد که با پیشنهاداتی که برای دولت داریم میتواند از این ظرفیت جهت خدمت رسانی به مردم استفاده کند .

وی گفت: در استان البرز محرومیت و سرمایه وجود دارد در حالی که اگر همفکری داشته باشیم میتوانیم با استفاده از همین سرمایه های موجود داخلی محرومیت ها رابا کمک یکدیگراز بین ببریم .

سردار علی استاد حسینی تصریح کرد: در دانشگاه آزاد ظرفیت دانشجویان ظرفیت عظیمی است که اگر هم افزایی صورت بگیرد، و با همکاری مجموعه های دیگر از ظرفیت های موجود استفاده خواهدشود .

فرمانده سپه استان البرز اظهار داشت: ما با کمال خوشبختی اعلام میکنیم که مواردی که در تفاهم نامه ذکر شده است را با قوت و شدت پیگیری میکنیم و مسئول بسیج سازندگی به عنوان نماینده در دانشگاه حضور پیدا میکند و مواردی که در تفاهم نامه ذکر شده است را پیگیری میکند و ما برای همکاری در همه زمینه ها آماده هستیم .

وی در پایان خاطر نشان کرد : در جنگ نرم سپاه در حال فعالیت است و با توانمندی کار میکند و اگر این توانمندی در کنار هم قرار بگیرد، قوی و محکم خواهد بود و به خوبی میتوان از ان بهره مند شد.


اهداف تفاهم نامه:

1- اجرای پروژه های تحقیقاتی سپاه با همکاری اساتید و دانشجویان دانشگاه.
2- تدوین و چاپ کتب علمی اساتید دانشگاه با سپاه.
3-  فراهم نمودن امکان اجرای کار آموزی های دانشجویی و کارگاه های علمی با سپاه.
4- تدوین طرح های پژوهشی و پایان نامه های دانشجویی بر اساس اولویت های اعلام شده از سپاه با نگاه حمایتی.
5- تعامل وهمفکری دز زمینه مشکلات و معضلات اجتماعی.
6- برگزاری سلسله سخنرانی ، سمینارها و همایش های مشترک.
7- انجام پروژه ها و طرح های تحقیقاتی و ارائه مقالات علمی مشترک.
8- برگزاری نمایشگاه های علمی فرهنگی و پژوهشی مشترک.
9- برگزاری دوره های آموزشی ویژه دانشجویان.
10- استفاده از توان علمی کارکنان واجد شرایط سپاه جهت تدریس در واحدهای دانشگاهی تابعه
11- همکاری در اجرای پروژه های تحقیقاتی و فنی مهندسی و...
12-  همکاری در اجرای فعالیت های فرهنگی مشترک 
 
 
ارسال نظرات
پر بیننده ها