مقامات کویتی گفتند، این کشور در راستای عمل به تعهد خود بر اساس توافق کاهش تولید، عرضه نفت خود را در ماه جاری میلادی به حدود ۲.۷۰۷ میلیون بشکه در روز کاهش داده است.
کد خبر: ۸۸۰۴۷۹۲
|
۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۹
به گزارش خبرگزاری بسیج،مقامات کویتی گفتند، این کشور در راستای عمل به تعهد خود بر اساس توافق کاهش تولید، عرضه نفت خود را در ماه جاری میلادی به حدود 2.707 میلیون بشکه در روز کاهش داده است.
تاکنون، عربستان، کویت، عراق و ونزوئلا نسبت به اجرای تعهدات خود اقدام کرده اند، در حالی که ایران از فرصت پیش آمده برای بازیابی سهم از دست رفته خود از بازار استفاده کرده است. لیبی و نیجریه نیز در تلاش اند تا تولید نفت خود را افزایش دهند.
به گفته منابع صنعتی، کویت در ماه نوامبر پذیرفت که تولید خود را از روز اول ژانویه به میزان 131 هزار بکشه در روز کاهش دهد. این کاهش نسبت به تولید پایه این کشور در ماه اکتبر یعنی 2.838 میلیون بشکه صورت گرفته و پایین تر از 2.9 میلیون بشکه ای است که کویت در ماه دسامبر تولید می کرد.
طی روزهای 21 و 22 ژانویه، کمیته نظارت بر اجرای توافق کاهش تولید در وین تشکیل جلسه خواهد داد تا شیوه نظارت بر نحوه تبعیت تولید کنندگان از توافق کاهش تولید را بررسی کند.
محمد بارکیندو، دبیرکل اوپک امروز قرار است به کویت سفر کند و با وزیر نفت این کشور در خصوص مکانیزم های نظارت بر تبعیت از توافق کاهش تولید با وی رایزنی کند.
ارسال نظرات