رئیس کل دادگستری استان البرز تبیین کرد؛
فاضلیان با اشاره به آمار برخی جرایم در کشور، وجود بی‌اخلاقی‌ها در فضای عمومی جامعه را در ترویج و اشاعه جرایم موثر دانست.
کد خبر: ۸۸۰۴۸۹۴
|
۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، احمد فاضلیان، رئیس کل دادگستری استان البرز در همایش روسای کلانتری‌ها و پاسگاه‌های نیروی انتظامی استان البرز با تاکید بر اهداف و ماموریت‌های مشترک نیروی انتظامی و دستگاه قضایی برای داشتن جامعه‌ای سرشار از عدالت و امنیت که در آن هیچ فردی نگرانی و ترسی نداشته باشد گفت:‌ با توجه به دغدغه‌های مشترک، دستگاه قضایی حمایت همه جانبه‌ای برای انجام ماموریت‌های پیش بینی شده از نیروی انتظامی دارد.

تاثیر بی اخلاقی ها در ترویج و اشاعه جرایم 

وی با برشمردن مشکلات استانی البرز که حل آن‌ها نیازمند همیاری همه دستگاه‌هاست گفت: عمده‌ترین معضلات استان در حوزه حاشیه‌نشینی، مهاجرت، اقامتگاه‌های غیرمجاز، وجود خرده فرهنگ‌های متعدد و کمبودهای زیرساختی است.

عالی‌ترین مقام قضایی استان البرز اضافه کرد: با وجود همه کاستی‌ها و نوپا بودن استان، شاهد هستیم که در تخصیص منابع به مانند دیگر استان‌های کشور دیده می‌شود در حالی که حل این مشکلات و رسیدن به استانداردهای حداقلی، نیازمند توجه بیشتر به  استان البرز است.

امنیت مطلوب در استان البرز

وی تصریح کرد: این کمبودها موجب می‌شود همه دستگاه‌ها به ویژه دستگاه قضایی و نیروی انتظامی در انجام ماموریت‌های محوله، مشکلات و سختی‌های فراوانی داشته باشند؛ با وجود همه مشکلات در سایه همکاری و تعامل سازنده همه دستگاه‌های متولی حوزه امنیت استان و تلاش و مجاهدت عوامل انتظامی، قضایی و امنیتی شاهد امنیت مطلوب در استان البرز هستیم.

فاضلیان با اشاره به وظایف نیروی انتظامی اظهار داشت: بر اساس ماده 3 قانون نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، مهمترین وظیفه آن تامین امنیت عمومی است.

وی با تاکید بر ضرورت آموزش مستمر به پرسنل نیروی انتظامی همگام با پیشرفتهای تکنولوژیک ادامه داد: همیشه باید پلیس با دریافت آموزش‌های روز و متنوع، یک قدم جلوتر از بزهکار باشد تا بتواند به مهمترین وظیفه خود، یعنی تامین امنیت جامعه کمک کند.

بازداشت باند کلاهبرداری با 5 هزار شاکی

رئیس کل دادگستری استان البرز به بازداشت یک باند کلاهبردار تلفنی که به بهانه برنده شدن در قرعه‌کشی، حساب قربانیان خود را خالی می‌کردند اشاره کرد و توضیح داد: نحوه فعالیت این باند نشان داد که کلاهبرداری‌ها ابعاد جدیدی پیدا کرده‌اند؛ در این کلاهبرداری اعضای باند و با تفکیک وظیفه بین خود، قربانیان را بر حسب تخصص و حرفه انتخاب کرده و با وی تماس می‌گرفتند.

وی ادامه داد: بررسی شکایت 5 هزار شاکی این پرونده نشان می‌دهد که آنها با تقسیم وظایف بین خود، هریک با صنف و قشر خاصی تماس گرفته و با توسل به شگردهای کاملا پیچیده، موجبات ربودن اموال دیگران را فراهم می‌کردند و در روش خود به میزانی حرفه‌ای عمل می‌کردند که می‌توانستند حتی یک وکیل دادگستری یا پزشک را فریب دهند.

تاثیر بی‌اخلاقی در وقوع جرایم

فاضلیان با اشاره به آمار برخی جرایم در کشور، وجود بی‌اخلاقی‌ها در فضای عمومی جامعه را در ترویج و اشاعه جرایم موثر دانسته و اظهار داشت: به نظر می‌رسد امروز حلقه مفقوده جامعه ما مداراست و باید مردم بیاموزند که چگونه آستانه صبر خود را افزایش داده و نسبت به یکدیگر با ملاحظه، مهربانی و گذشت بیشتری برخورد کنند.

وی با تاکید بر ضرورت توجه به مقوله پیشگیری از وقوع جرم گفت: کمترین هزینه برای کاهش وقوع جرم، توجه به امر پیشگیری است که در کنار آن استفاده از ظرفیت‌های مردمی می‌تواند بسیار کارساز باشد.

لزوم حرکت در مسیر قانون

عالی‌ترین مقام قضایی استان البرز با تاکید بر احترام و تبعیت از قانون، تبیین کرد: آنچه موجب مشروعیت‌بخشی به اقدامات امنیتی می‌شود حرکت در مسیر قانون است بنابراین سلیقه‌ای و شخصی عمل کردن و خود را فراتر از قانون دانستن، از حمایت افکار عمومی برخوردار نیست و باعث بی‌اعتمادی و عدم همکاری مردم در ایجاد امنیت خواهد شد.

وی در پایان اظهار داشت: برخورد با مردم، شاکی و متهم باید محترمانه و مبتنی بر حفظ کرامت انسانی باشد برای اینکه سرمایه نظام، اعتماد مردم است و هر اقدامی که به این اعتماد لطمه بزند گناهی نابخشودنی خواهد بود.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها