مدیر کل محیط زیست لرستان گفت: 4 شکارچی متخلف مسلح با 3 اسلحه جنگی ام 1 و مقادیر زیادی مهمات جنگی به جرم شکار غیر مجاز 2 کل و بز 2 ساله دستگیر شدند.
کد خبر: ۸۸۰۴۹۴۲
|
۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۱

به گزارش "خبرگزاری بسیج از لرستان،" مهرداد فتحی بیرانونداظهار داشت : دیشب به محض ورود شکارچیان متخلف به منطقه حفاظت شده سفید کوه خرم آباد محیط بانان، متخلفان را دستگیر کردند.

وی افزود: مامورین ساعت 24 نیمه شب با وجود شرایط بد آب و هوا که بسیار سرد و پر از برف بود عازم کوه شدند و پس از ساعت ها کوهنوردی در ساعت 3 بامداد محل تجمع شکارچیان متخلف را شناسایی کردند.

فتحی تصریح کرد : شکارچیان که در خواب زمستانی بودند؛ جهت رهایی از دست محیط بانان مبادرت به تیر اندازی به مامورین میکنند که به خواست خدا کسی از مامورین آسیبی ندید.

مدیر کل محیط زیست لرستان خاطر نشان کرد : صبح امروز پس از بازجویی اولیه پرونده متخلفین جهت برخورد قانونی به دادگستری خرم آباد ارسال شد و 3 اسلحه متخلفین پس از ابطال جواز به نفع دولت ضبط شد. هر اسلحه ام 1 جواز دار 30 میلیون تومان ارزش دارد.

فتحی عنوان داشت : با ایجاد گشت های شبانه روزی محیط بانان و نصب دوربین های تله ای به صورت مخفی در مناطق حساس حفاظت شده، توانسته ایم این مناطق را برای متخلفان نا امن کنیم.

طبق آخرین مصوبه شکار و صید شورای عالی محیط زیست جریمه شکار کل و بز 10 میلیون تومان به همراه 5 سال حبس برای شکارچیان سابقه دار است.

انتهای خبر/ز
ارسال نظرات