باحضور بزرگان و اساتید در فرهنگسرای گلستان برگزار می شود
فرهنگسرای گلستان ۲۰ تا ۲۳ دی ماه از ساعت 15 تا 17 میزبان نشست آموزش و تحلیلی هنر نگارگری و تذهیب است.
کد خبر: ۸۸۰۴۹۵۹
|
۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۲
به گزارش خبرگزاری بسیج، به نقل از روابط عمومی مراکز فرهنگی هنری منطقه هشت و فرهنگسرای گلستان، در این نشست آموزش و تحلیلی تاریخ نگارگری ایرانی توصیف و اسناد و مدارک معتبر در زمینه این تاریخ مورد بررسی قرار خواهد گرفت. علاوه بر این در نشست آموزش و تحلیلی هنر نگارگری و تذهیب چگونگی تاثیر هنرمانوی بر نقاشی ایرانی و هنر نگارگری اوایل دوران اسلامی گذشته معرفی می شود.
گفتنی است در این نشست تحلیلی و آموزشی آشنایی با نقش‌ مایه های ترسیمی و مفاهیم نهفته در نقاشی ایرانی مورد بررسی و تحلیل قرار خواهد گرفت و آثار تذهیب از نظر طراحی، ترکیب، قلم گیری و اجرا مورد بررسی قرار خواهند گرفت.
رنگ گذاری آثار تذهیب با تکنیک آبرنگ، گواش، آکرولیک و همچنین پختگی رنگها که از اصول حرفه ای هنر نگارگری و تذهیب است نیز در این نشست با حضور اساتید نگارگری به طور زنده اجرا و مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
از علاقمندان به حضور در این نشست تخصصی دعوت می شود ۲۰ تا ۲۳ دی ماه از ساعت 15 تا 17 به نگارخانه فرهنگسرای گلستان به نشانی نارمک، خیابان گلستان، پایین‌تر از میدان هلال احمر مراجعه کنند و برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره ۷۷۸۱۳۸۰۲ تماس بگیرند.
ارسال نظرات