این روزها کمرنگ کردن ارزش‌های انقلاب اسلامی از جمله فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه سنارویی است که از سوی برخی از مسئولین خواسته یا ناخواسته کلید زده شده است و این بار غیبت مسئولین کلانشهر اراک در جلسه هماهنگی برگزاری یادواره شهدای ورزشکار این شهرستان.
کد خبر: ۸۸۰۵۰۲۰
|
۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۳

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ تبیین وشناساندن فرهنگ ایثار وشهادت از مكانیزم های دفاعی اسلام برای تسلیح جامعه در برابر هجوم فرهنگ های غیرخودی است. ایثارگری وشهادت طلبی نقش بسزایی درحفظ دین وارزشهای آن واستقلال كشور ایفا می كند.

این روزها کمرنگ کردن ارزش‌های انقلاب اسلامی از جمله فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه سنارویی است که از سوی برخی از مسئولین خواسته یا ناخواسته کلید زده شده است.

گویا جریان فکری درصدد است تا موجی از ولنگاری فرهنگی را در گوشه و کنار کشور به راه بیاندازد، پرونده یک ولنگاری بسته نشده، پرونده دیگر را بگشاید. متاسفانه تفکرات لیبرالی و غرب زدگی در جامعه به آرامی رسوخ کرده است و اگر در این بین کسی هم لب به اعتراض بگشاید دلواپس نامیده می‌شود.

پیش از ظهر امروز جلسه هماهنگی برای برگزاری یادواره شهدای ورزشکار اراک در ناحیه مقاومت بسیج این شهرستان برگزار شد و انتظار می‌رفت تا مسئولین ذی‌ربط که به این جلسه دعوت شده بودند حضور داشته باشند ولی متاسفانه این جلسه در غیاب مسئولین شهرستان برگزار شد.

هنوز یک سال نمی‌شود که شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت این شهرستان در فرمانداری اراک شاهد غیبت مسئولین بود و چندی پیش نیز در این شهرستان یک برنامه فرهنگی مقایر با ارزش‌های اسلامی در کانون فرهنگی امام علی(ع) اراک به اجرا درآمد و اعتراض نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی، مردم و خانواده‌های شهدا را به همراه داشت.

این بار غیبت مسئولین در جلسه هماهنگی برای برگزاری یادواره شهدای ورزشکار کلانشهر اراک را شاهد بودیم تا جایی که نماینده‌ای از بنیاد ایثارگران و جانبازان به عنوان متولی اصلی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیز غایب بود.

پاسدار محمدرضا رضایی فرمانده سپاه ناحیه مقاومت بسیج اراک ضمن گله‌مندی از عدم حضور مسئولین شهرستانی در این جلسه گفت: متاسفانه عدم حضور مسئولین در این گونه جلسات امری عادی به نظرشان می‌رسد.

وی افزود: اقتدار کشور ایران مرهون فرهنگ ایثار و شهادت است. فرهنگی که سرچشمه آن از فرهنگ عاشوراست و همین فرهنگ امروز تهدیدی بزرگ برای دشمن محسوب می‌شود.

فرمانده سپاه ناحیه مقاومت بسیج اراک تصریح کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت که سرچشمه آن از هزار و 400 سال پیش است و در طول تاریخ نیز تکرار شده تلاش کنند، این فرهنگ حتی در جنگ تحمیلی توانست پیروزی‌هایی را نصیب کشورمان کند بی‌شک امروز هم بهترین سلاح در مقابله با دشمن است.

گویا مسئولین مربوطه فراموش کرده‌اند اگر امروز در کمال آرامش مشغول کار و فعالیت هستند حتی خدمت‌رسانی به دیگر هموطنان خود، به واسطه خون‌های بر زمین ریخته شده جوانانی است که با وجود هزاران آمال و آرزو دفاع از خاک و ناموس را وظیفه دانسته و در مقابل دشمن سینه سپر کردند و هزاران تیر و ترکش را خود به جان خریدند تا مبادا یکی از آن‌ها بر پیکر نهال در حال رشد انقلاب اسلامی و ملت انقلابی و ولایتمدار بنشیند.

از نوجوانانی که سنگر علم را رها کردند تا کارگری که با دستان پینه بسته در پشت جبهه‌ها دل خوش به این بود که سهمی در کمک‌رسانی به رزمندگان اسلام دارد.

حضور مسئولین ضمن اینکه نشان دهنده قدردانی آنان از شهدا و خانواده‌های آنان است به نوعی می‌نواند ادای دین هم به این عزیزان باشد چراکه باید بدانیم هر لحظه مرهون خون شهدا هستیم. حضور مسئولین در چنین جلساتی می‌تواند باعث ایجاد تعامل و همفکری بهتر برای برگزاری برنامه‌هایی شود که در راستای ارج نهادن به مقام شهداست.

انتهای پیام/
ارسال نظرات