خبرهای داغ:
دبیر دومین جشنواره رسانه‌ای ابوذر در استان گلستان با اشاره به مشارکت فعالان رسانه‌ای استان گفت: آثار ارسالی به دومین جشنواره رسانه‌ای ابوذر در استان گلستان ۲ برابر افزایش یافته است.
کد خبر: ۸۸۰۵۰۲۶
|
۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از گرگان به نقل از تسنیم، محمد رعیت ظهر امروز در مراسم اختتامیه دومین دوره جشنواره رسانه‌ای ابوذر در تالار فخرالدین اسعد گرگانی اظهار داشت: بیش از 40 رسانه فعال استان گلستان از رسانه‌های الکترونیک، خبرگزاری و مکتوب در جشنواره رسانه‌ای ابوذر شرکت کردند.

وی با اشاره به افزایش آثار ارسالی به جشنواره افزود: آثار ارسالی به دومین جشنواره رسانه‌ای ابوذر در استان گلستان 2 برابر افزایش یافته است.

دبیر دومین جشنواره رسانه‌ای ابوذر در استان گلستان با اشاره به نقش موثر و سازنده رسانه‌ها در جامعه تصریح کرد: این میزان مشارکت نشان دهنده اقدام و عمل رسانه ها در راستای اهداف شهدا است.

رعیت گفت: بررسی آثار ارسالی به جشنواره ابوذر در 2 مرحله مقدماتی و نهاریی برگزار شد که مرحله مقدماتی با حضور داروان استانی و مرحله نهایی با حضور اساتید و کارشناسان در تهران برگزار شد.

وی با اشاره به تشکیل 5 کمیته برای برگزاری این جشنواره گفت: با ارائه انتقادات و پیشنهادات سازنده می‌توان برای سال‌های آینده گام‌های شکوفاتر برداشت.

در این مراسم بیانیه هیئت داوران جشنواره رسانه ای ابوذر با محوریت اجلاسیه 4 هزار شهدای گلستان قرائت شد.

در بخشی از این بیانیه آمده است: روزنامه‌نگاری حکایت بی‌پایان و روزانه تلاش خستگی‌ناپذیر جمعی عاشق است که لحظه به لحظه زندگی‌شان را در جستجوی سوژه های رَموک شیدایی می‌کنند.

دروازه های فراخ رشد و بالندگی و توسعه روزنامه نگاری همچنان گشوده است و در انتظار زایش‌های شگرف ذهن خلاق روزنامه نگاران، روزنامه‌نگارانی که همواره بنا به "مسئولیت اجتماعی" خویش، در هر موقعیت و شرایطی ، همسو با "وجدان اخلاقی" خود عمل کرده و فراموش نمی‌کنند قلم آنان نیز چونان مرکب خون دانشمندان ارزشی والاتراز خون شهیدان دارد.

به همین سبب نیز هیئت داوران جشنواره رسانه ای ابوذر همه تلاش خود را معطوف بر این داشت تا در همه مراحل ابتدایی و انتهایی بررسی و ارزیابی آثار رسیده به جشنواره تا حد توان بی طرفانه و براساس اصول اخلاق حرفه ای روزنامه نگاری و مسئولیت اجتمایی خویش عمل کند و اعلام می دارد:

1- بی تردید آنچه در این نوبت به رقابت نشست، نه همه اندوخته و آثار خلق شده توسط روزنامه‌نگارن و خبرنگاران و نویسندگان استان است و نه حتی معرف گوشه ای از توان والای آنان در جاری ساختن جوهر ذهن و اندیشه شان بر پیکر جامعه

2 – برای آنکه هیچ انتخاب و گزینه‌ای بر اساس تصادف و سلیقه نباشد، آثار شرکت کننده در جشنواره بر مبنای 8 معیار و شاخص قابل اندازه گیری مانند میزان تطابق اثر با موضوعات سیزده گانه جشنواره، رعایت اصول و مبانی روزنامه نگاری، رعایت دقیق اصول دستور زبان فارسی و آئین نگارش، میزان قدرت و مهارت در نویسندگی و خلاقیت در شیوه و سبک ارائه اثر و غیره مورد ارزشیابی قرار گرفت.

هیئت داوران جشنواره رسانه‌ای ابوذر با رضایت از درخشش روزنامه‌نگاران فعال در پایگاه‌های اطلاع‌رسانی و سایت‌های خبری تحلیلی در رقابت شانه به شانه با همکاران حرفه‌ای‌شان در رسانه‌های مکتوب و خبرگزاری‌ها و امیدواری به آینده درخشان پیش روی آنان، بر خود لازم می‌داند یادآور شود: موفقیت در روزنامه‌نگاری نیازمند عشق، صرف زمان و منابع کافی است و اگردر تامین این هر 3 اصل بنیادین خللی وارد شود و از هر کدام به قدر کفایت وجود نداشته باشد، موفقیتی در کار نخواهد بود و کمکی به پیشرفت روزنامه نگاری استان گلستان نخواهد کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها